شنبه , 8 اردیبهشت 1403

تولیدات یک شرکت دانش‌بنیان استان البرز مانع خروج ۱۰میلیون دلار ارز از کشور شد

امیرحسین محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   کرج   با اشاره به معرفی فعالیت‌هایی سازمان ملی استاندارد و ارائه بسته حمایتی 13 گانه  در راستای حمایت از تولید ، اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد یک سازمان تخصصی و فنی است و به طور معمول در راستای حمایت از کسب و کار و جاری کردن قوانین تسهیل کننده کار فعالیت می کند.

وی با اشاره به این اینکه سال 97 در سازمان ملی استاندارد مقرر شد که طرح‌هایی در در قالب بسته حمایتی از تولید نوشته و اجرایی شود ، افزود: خوشبختانه این طرح‌ها در شورای عالی استاندارد مصوب و مقرر شد بر اساس شرایط واردات و صادرات کشور در زمان‌های ضروری هم تغییراتی در آن اعمال شود.

میرتاج‌الدینی: احکام سازمان تعزیرات و عملکرد گمرک بر خلاف پشتیبانی از تولید است

کاغذ از مرز 700 هزار تومان گذشت/ توان تولید 100 درصدی کاغذ روزنامه وجود دارد

مدیرکل استاندارد البرز با اشاره به اینکه بخشی از تولید شامل واردات موارد اولیه و حد واسط و بخشی دیگر مشتمل بر صادرات است ، گفت: به همین دلیل طرح های موجود در بسته حمایتی از تولید هر ساله بر طبق این نیازها تعئیر کرده و شرایط بهتری ایجاد می شد، به عنوان نمونه به استاندارد یک بند از قانون رفع موانع تولید با صدور نامه ای، واحدهای تولیدی در کمترین زمان کالاهای مورد نیاز خود از گمرک را ترخیص کنند.

وی با بیان اینکه یک بخش دیگری از بسته حمایتی استاندارد در مورد نحوه استفاده از نام و علامت تجاری واحد تولیدی بود ، افزود: بر اساس این دستور العمل واحدهای تولیدی نه تنها با نام تجاری خود بلکه با نام شرکت‌های دیگر البته با رعایت یکسری تعهدات می‌توانستند ترخیص کالا از گمرک را انجام دهند.

محتشم در ادامه بیان کرد: بسته های حمایتی سازمان ملی استاندارد برای پیشگیری از انحراف تولیدکنندگان داخلی از رعایت استانداردهای ملی است.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای نمونه کشوری در البرز که رشد و پیشرفت خوبی دارند ، گفت: نکته مثبت دیگر حضور شرکت‌های دانش بنیان در کنار این واحدهای نمونه است به نحوی که بخشی از مواد اولیه و قطعات خود را از دیگر این شرکت تامین می کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز افزود: خوشبختانه از طریق فناوری و تولیدات یک شرکت دانش بنیان ایرانی و ساخت قطعه مورد نیاز یک واحد صنعتی نمونه داخلی از خروج حدود 10 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

وی در زمینه تعامل سازمان استاندارد با فعالان  بخش خصوصی گفت: اداره کل استاندارد استان البرز تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات صنعتگران به کار می گیرد.

محتشم ادامه داد: نگاه ما بخش خصوصی نگاه ویژه ای است، چرا که در هر بخش ورود کند با کمک بخش خصوصی گام‌های بهتری به نفع فعالان این عرصه برمی داریم.

وی در مورد کیفیت محصولات تولیدی در البرز افزود: استان البرز بیش از 14 درصد صنعت کشور را خود جای داده است و در طول یک‌سال آماری بالاتر از 25 تا 30 درصد واحدهای نمونه کشوری از البرز انتخاب می شوند.

مدیرکل استاندارد البرز در ادامه تعداد واحدهای نمونه این استان در ابتدای سال جاری را بالغ بر 5 مورد برشمرد و افزود: این آمار 25 درصد واحدهای نمونه کشوری سالانه را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 150 واحد تولیدی- صنعتی استان البرز در کشور بی نظیر هستند، گفت: امیدواریم این برآیند کیفیت محصولات تولیدی البرز به دیگر نقاط کشور اثبات کنیم.

 محتشم با بیان اینکه ایران تاکنون به خودکفایی‌های خوبی در تولید از جمله کلید و پریز برق دست یافته است، ادامه داد: با تولیدات واحدهای مستقر در استان البرز و با رفع نیاز داخل از واردات این محصولات به کشور جلوگیری شد.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …