دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

باغ ۲۰ هکتاری تاریخی آلو به فضای سبز شهر کرج اضافه می شود

باغ ۲۰ هکتاری تاریخی آلو به فضای سبز شهر کرج اضافه می شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، عباس سعیدی کیا گفت: این توافق  اولیه درنشستی مشترک بین  مسوولان بنیاد مستضعفان  و شهرداری کرج  به عمل آمده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج  افزود: باغ آلو در مهرشهر و ضلع شمالی تاریخی کاخ مروارید  قرار دارد که با کاربری فضای سبز در مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است و با توجه به اهتمام مدیریت شهری در حفظ باغات و فضای سبز در جهت تملک باغ مذکور اقدامات لازم انجام شده است.

سعیدی کیا با بیان اینکه وضعیت تملک باغ آلو با تاکید و حمایت شهردار و اعضای  شورای شهر روند مطلوبی دارد، گفت: باغ آلو ۱۳۸ قطعه و ۲۰۴ هزار متر مربع مساحت دارد که با تلاش مدیریت شهری حفظ و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج عنوان کرد: طی توافقی که در این جلسه صورت گرفت، مقرر شد، شهرداری در ازای تغییر کاربری املاک بنیاد مستضعفان واقع در سایر نقاط شهر، این قطعات را تملک و در اختیار خود قرار دهد.

این مسوول با بیان اینکه باغ آلو از فضا های سبز بزرگ کرج محسوب می شود، افزود: مدیریت شهری کرج به جهت حفظ و افزایش سرانه های فضای سبز در نظر دارد در راستای نگهداری و بهره برداری مناسب، به تملک باغ آلو که در ضلع شمالی کاخ مروارید قرار دارد، اقدام نماید.

سعیدی کیا گفت: هدف شهرداری از تملک باغات حفظ و صیانت از آن ها بوده چرا که این اراضی جزو سرمایه های ملی شهر محسوب می شود، این قبیل عرصه ها باید تملک و نگهداری شوند تا همه شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

باغ آلوی مهر شهر در دهه ۴۰ شمسی ایجاد شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …