جمعه , 31 فروردین 1403

البرز از مناطق پیشرو در حوزه انجمن اولیا و مربیان است

نورعلی عباسپور روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان البرز ضمن گرامیداشت هفته پیوند،اظهارداشت: اداره های انجمن اولیا و مربیان در استان ها در واقع بستر اجرایی شدن فعالیت های مختلف حوزه ها را درمدارس مهیا می کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به حوزه کاری اداره های انجمن اولیا و مربیان دربخش اداری نیاز به تغییردارد،خاطرنشان کرد: همه حوزه های آموزش و پرورش با ارئه تولید محتوا و برنامه می توانند از طریق انجمن اولیا و مربیان به اهداف تعریف شده درفعالیت هایشان دست یابند.

وی بیان داشت: جایگاه و ساختار انجمن اولیا و مربیان ،هماهنگی است تا خدمات آموزشی و پرورشی مناسب به جامعه هدف ارائه شود.

عباسپور با بیان اینکه حوزه خانواده وابسته به بخش خاصی نیست و همه دستگاه ها ازجمله آموزش و پرورش با آن ارتباط دارد،اضافه کرد: درآموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان هماهنگ کننده این ارتباط بین خانه و مدرسه است.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب های برخی از مدارس این است که به نقش و جایگاه انجمن اولیا و مربیان کمتر توجه می کنند درحالی که اعضای این انجمن مهم در عرصه تعلیم و تربیت می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

وی یادآورشد: البرز یکی از استان های پیشرو درحوزه کاری انجمن اولیا و مربیان در کشور است که دلیل اصلی آن را اهمیت مدیران آموزش و پرورش این استان به جایگاه انجمن اولیا و مربیان با نگاه مشارکتی و تعاملی تشکیل می دهد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد وزارت آموزش و پرورش تقویت این مجموعه‌های مردمی است که نخبگان زیادی در آنها عضویت دارند.

وی افزود: مطالبه‌گری خانواده‌ها از طریق اعضای شورای انجمن‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف آموزشی دارد.

عباسپور تاکید کرد: بر اساس نظام تعلیم و تربیت، تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان جزو برنامه‌های محوری است و همه باید در بخش‌های مختلف برای تحقق عملی آن در کشور همکاری و اقدام کنند.

هفته پیوند از ۲۴ تا ۳۰ مهر نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …