جمعه , 31 فروردین 1403

برگزاری عزاداری ماه محرم در مکان های مسقف بالای ۶ متر مربع مجاز است

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق  روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: بر اساس اطلاعیه شماره چهار کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم ۱۴۰۰ استان البرز، برگزاری مراسم عزاداری فارغ از وضعیت های چهارگانه تعیین شده (قرمز،‌نارنجی، زرد و آبی) در تمام شهرها و استان ها در فضای باز با یک سوم ظرفیت و در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت (با شرایط ذکر شده) مجاز به برگزاری می باشد.

وی افزود: مراسم عزاداری حداکثر بایستی تا ۲ ساعت به اتمام برسد ضمن اینکه دسته روی به صورت محلی انجام و جابجایی شهر به شهر،‌استان به استان ممنوع می باشد.

وی اظهار داشت: استفاده از طبل،‌سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم با اولویت شخصی بودن، در غیر اینصورت گندزدایی قبل از استفاده شخص بعد، منعی ندارد.

ولایی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی در محل بدون جابجایی مجاز می باشد.

وی به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری تاکید کرد و گفت: استفاده ماسک در مراسم به صورت مستمر الزامی می باشد.

برخورد قانونی در صورت عدم توجه به مقررات

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: در صورتیکه هیئات مذهبی، حسینیه ها، هیات امنای مساجد و همچنین مداحان نسبت به اجرای این دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی توجه نکنند در وهله اول تذکر کتبی به مسوولین برگزاری این مراسم ها داده می شود و در صورت ادامه و تکرار تخلف، ممنوعیت و قطع ارایه خدمات عمومی،‌ یارانه ای و پشتیبانی تا پایان ماه صفر انجام می شود.

ولایی اضافه کرد: در وهله سوم در صورت تکرار این تخلفات، مجوز به مدت ۶ ماه لغو و به مراجع قضایی برای رسیدگی به تخلف معرفی می شوند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …