پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

کشاورزان اصفهان با بیان دغدغه خود به اعتراض پایان دادند

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی  عصر پنجشنبه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه استانی افزود: کشاورزان در این تجمع مسالمت‌آمیز و بی‌نظیر دغدغه خود را به مسوولان اعلام کردند و دولت هم این صدا را شنید و برای رفع بحران چاره اندیشی بلند مدت و اقدام اولیه را انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: کشاورزان از  وضعیت آب سد خبردارند و نسبت به آن هم دغدغه دارند و نمی‌خواهند که چالشی در تامین آب شرب مردم ایجاد شود.

استاندار اصفهان به نشست مشترک مسوولان استانی با هیات مدیره صنف کشاورزی و صدور بیانیه اشاره‌کرد و اظهارداشت:  به لحاظ ارتباط نزدیکی بین مدیریت استان با کشاورزان دغدغه‌ها و ضرورت‌ها گفته شد و بر اساس توافق نامه‌ای کشاورزان چادرها را جمع کنند و مسائل هم توسط دولت پیگیری شود.

وی ادامه داد: این کار توسط کشاورزان انجام ولی در حین جمع آوری چادرها یک بحثی بین آنان ایجاد شد که برخی ممانعت از این تصمیم داشتند که در این حین تعدادی از فرصت سوء استفاده کرده و دو چادر را آتش زدند که با ورود عوامل انتظامی این افراد دستگیر شدند.

مرتضوی با اشاره به اینکه از روز اول مدیریت خود موضوع آب پیگیری شده است، خاطرنشان‌کرد: ادامه‌دار شدن این تجمعات فرصت را برای پیگیری موضوع در تهران سخت می‌کرد و تمام وقت درگیر مسائل استانی بودیم که از کشاورزان خواسته شد تا اعتراضات پایان پیدا کند.

وی به پیگیری شورای میراب برای رسیدگی مطالبات کشاورزان اشاره‌کرد و گفت: برداشت‌های زیاد از سد و همچنین تکمیل نشدن طرح‌های آبرسانی چالش‌ساز شده در حالی که بارندگی کاهش و میزان استفاده آب نیز افزایش داشته است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید دغدغه‌ها را پاسخ داد، خاطرنشان‌کرد: مصوبات زیادی در حوزه آب وجود دارد که اجرایی نشده و همه این مسائل مشکل ساز است.

مرتضوی همچنین  از وجود ۱۶۸ میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود خبرداد و گفت: ۸۰ درصد از این منبع آبی خالی و روزانه باید یک میلیون مترمکعب آب از این ظرفیت برای شرب مصرف شود.

استاندار اصفهان ورودی سد زاینده رود را حدود ۱۰ مترمکعب و خروجی را ۱۲ مترمکعب اعلام‌کرد و گفت: میزان بارندگی در کوهرنگ ۹۴ میلی متر در ۲ ماه اخیر بوده  است در حالی که بارش‌های سال قبل در این مدت ۱۷۶ میلی متر و این شاخص در بلند مدت ۲۱۳ میلی متر بوده است.

وی در خصوص تصمیم دولت برای رفع افت فشار آب شرب اصفهان گفت:  دولت برای تکمیل فاز اول سامانه دوم آبرسانی و اجرای فاز دوم آن اعتبار تخصیص داده 

گروهی کشاورزان شرق و غرب اصفهان به دلیل نگرانی از  خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی و فرونشست زمین و عدم اجرای قوانین و مصوبات مربوط به احیای زاینده  رود از ۲۰ روز قبل با زدن چادر به شکل شبانه روزی دربستر خشک زاینده رودبسر می بردند که سر انجام با توافق با مسوولان به حضور خود پایان دادند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …