جمعه , 14 اردیبهشت 1403

کمبود نیروی کار در اشتهارد به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری البرز،«علی بستامی»  در نشست بررسی راهکارهای عملیاتی اشتغال زندانیان استان البرز در واحدهای صنعتی شهرستان اشتهارد برگزاری این نشست را به دلیل نیاز شدید به نیروی کار و تقاضای مکرر صنعتگران شهرستان عنوان کرد و افزود: در سال‌های  اخیر با نگاه خردمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب بحث تولید و صنعت در اولویت قرار گرفت و به وضوح نقش تعیین کننده تولید برای همگان روشن شد.

وی ادامه داد: این در حالی است امروزه مشخص شده که حل خیلی از مسائل ‌و آسیب های اجتماعی کشور نیازمند تقویت و رشد تولید داخلی است‌.

بستامی گفت:  در راستای منویات مقام معظم رهبری و ریاست  قوه قضائیه و اجرای برنامه های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه در دادگستری کل استان البرز در حوزه حمایت و پشتیبانی از فعالین اقتصادی و نیز اشتغال زندانیان، با توجه به مشکل کمبود نیروی کار در این حوزه قضایی و با هدف اشتغال و بازاجتماعی کردن زندانیان، دادگستری استان البرز شروع به برنامه ریزی و رفع این مانع نموده است.

وی با اشاره به اینکه در بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی پس از پیشگیری از وقوع جرم اصلاح مجرمین در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد متذکر شد: ریشه بسیاری از جرایم و بزهکاری ها و بعضا تکرار جرایم بیکاری است بنابراین مهمترین هدف ما اصلاح و تربیت و باز اجتماعی کردن زندانیان است که حرفه آموزی و کسب مهارت و متعاقب آن اشتغال زندانیان یکی از مولفه های اصلی اصلاح و تربیت است.

بستامی با اعلام آمادگی صنعتگران برای استفاده از این ظرفیت و توافق انجام شده در این زمینه یادآور شد: این درحالی است که در زندانهای استان نیروی کار خوب و  متخصصی وجود دارد که علاوه بر ایجاد اشتغال برای زندانیان، می تواند در این وضعیت که صنعت شهرستان اشتهارد از کمبود نیروی کار رنج می برد مشکلات را در این حوزه برطرف کند.

شهرستان ۳۵ هزار نفری اشتهارد واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج حدود ۲ هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …