شنبه , 15 اردیبهشت 1403

سرمایه گذاری بخش خصوصی گره گشای مشکلات کشاورزی در کشور است

«محمدمراد بیات » روز شنبه در آیین گشایش شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی و صنایع وابسته و کارخانه نوآوری سورین در شهرستان ی فردیس  استان البرز افزود:  امنیت غذایی  و توسعه سبد یکی از مسایل مهم کشور است و باید فناوری را در خدمت کشاورزی به کار گرفت.

وی ادامه داد: استارتاپ هایی که در حوزه امنیت غذایی و توسعه بخش کشاورزی می توانند کار کنند باید  بهره گیری از فناوری های روز دنیا به کار گرفت زیرا در این بخش حوزه فناوری ضعیف عمل کرده است.

 مدیرعامل مرکز فرهنگسازی و آموزش بانکداری  الکترونیک شبکه بانکی  کشور (فابا)  اظهار داشت: باید فناوری برای توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور مورد استفاده قرار داد تا  ضایعات مصرف کشاورزی کاهش یابد و محصولات ارگانیگ راح تر به دست مردم برسد.

وی  گفت: اپلیکیشن های زیادی می تواند در این بخش شکل بگیرد و به صورت مستقیم در خدمت مجموعه بخش کشاورزی قرار گیرد.

بیات افزود: وقتی بخواهیم محصولاتی از قبیل گردو و  سیب زمینی برداشت شود ابزار آلات زیادی در دنیا به وجود امده و در کشور ایران می تواند توسعه یابد و می تواند این کارخانه  در خدمت آنها باشد.

«رشید جلالی»  مدیر عامل شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی و صنایع وابسته به کارخانه نوآوری سورین  نیز گفت: برای شرکت دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان خیلی جای کار کردن وجود دارد که باید در کشور به ویژه در بخش کشاورزی انجام شود؛ در بخش کشاورزی ضایعات  بسیار فراوان اما  پیشرفت ها اندک است.

وی افزود: از این رو تصمیم گرفته شد تا این شهرک استارتاپی و کارخانه نوآوری  راستای امنیت غذایی  راه اندازی شود  که ی تواند اقتدار ، استقلال ، خودکفایی و امنیت ملی را حفظ کند.

جلالی  اظهار داشت: وقتی حداقل های معیشتی فراهم باشد وابستگی به کشورهای دیگر کمتر می شود؛  امنیت غذایی دارای ابعاد مختلفی از جمله سالم سازی غذایی، دسترسی مردم به مواد غذایی در همه فصول و غنی سازی است.

وی  گفت:  با استفاده از راه های مختلف نوآوری و روش های جدید فناوری  در کشاورزی مانند ایجاد گلخانه های طبقاتی می توان از محصول سالم برخوردار شد.

در حاشیه گشایش این شهرک محصولاتی در زمینه پلیمرهای زیست تخریب پذیر  توسط  شرکت های استارتاپی و دانش بنیان  به نمایش گذاشته شد.

همچنین  محصولاتی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی مانند  «هیدروژین ابرجاذب»  که تا ۵۰۰ برابر وزن خود می تواند آب را جذب و به مرور رها کنند با کاربرد آبیاری کشاورزی در دید حاضران قرار گرفت.

محصولات دیگر زیست محیطی مانند رنگ ضد ویروس و ضد باکتری تایید علمی از مراجع دانشگاه مک مستر کانادا و پژوهشگاه رنگ و پوشش داخل کشور در حوزه نانوتکنولوژی در حاشیه افتتاح کارخانه نوآوری کشاورزی فردیس به نمایش گذاشته شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …