جمعه , 14 اردیبهشت 1403

متقاضیان سفر به عتبات عالیات از طریق مراجع رسمی نام نویسی کنند

سرهنگ «رسول جلیلیان » روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : فعالیت سایت های جعلی یکی از مهمترین شگرد های مجرمانه ای است که درایام مناسبتی صورت می گیرد و با توجه آگاهی نداشتن تعداد زیادی از کاربران، هویت پنهان افراد و نامحدود بودن مرز جغرافیایی فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونا امکان سفر به عتبات عالیات در ۲ سال قبل میسر نبود ، اما امسال ،  تعدادی  از مردم تصمیم به زیارت مرقد حضرت  ابا عبدالله الحسین (ع ) را  دارند که بر اساس تجربه سال های گذشته برخی ازسایت های غیررسمی وغیرمجاز با اهداف مجرمانه یا کلاهبرداری برای ثبت نام عتبات عالیات ایجاد می شود که شهروندان باید ازطرق حج وزیارت فقط اقدام کنند.
جلیلیان خاطرنشان کرد : مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف مانند فروش فیش سفر و یا ثبت نام لحظه آخری قصد کلاهبرداری از مردم را دارند که می طلبد کاربران به هیچ وجه از مراجع غیراز حج و زیارت اعتماد نکنند.
وی افزود : مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی ، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می کشانند.
وی با تاکید برهوشیار بودن مردم درخصوص آگهی ها و پیامک ها یی که به نظر جذاب وخارج ازقوانین سازمان حج و زیارت است افزود: تمام سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از پروتکل https استفاده می کنند.
رییس پلیس فتا البرز  از کاربران خواست ، برای ثبت نام به دفاتر مجازو مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه شود و ازارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسوول خودداری کرده و یا اسکن آن درسایت های غیرمجاز ارسال نشود.

مدیر حج و زیارت البرز نیز پیش تر گفت: همزمان ایام عید نوروز۱۴۰۱، هشت کاروان از این استان راهی سفر زیارتی کربلای معلی و نجف اشرف می شوند.

«محمد حسن سامعی» با اشاره به نحوه ثبت نام متقاضیان سفر نوروزی به عتبات عالیات، افزود: ۹۵۳ نفر از البرزی ها در سامانه پیش ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات نام نویسی کرده اند که  کار ثبت نام قطعی زائران در کاروان ها آغاز شد.

وی اظهار داشت: برای استان البرز هشت کاروان اختصاص یافته که متقاضیان به این سفر زیارتی در البرز می توانند با مراجعه به دفاتر مجاز خدمات زیارتی کار ثبت نام قطعی خود را تکمیل کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …