شنبه , 8 اردیبهشت 1403

خیرین ۲۱۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در البرز هزینه کردند

محمدرضا اسپرورین روز یکشنبه در همایش نقش فعالان اقتصادی در مسوولیت‌های اجتماعی گفت: مهاجر پذیری البرز موجب شده است سالانه ۱۳ هزار نفر به دلنش آموزان مدارس البرز اضافه شود و این جمعیت به سالانه ایجاد ۴۰۰ کلاس جدید  نیاز دارد.

وی از خیرین به عنوان  بازوان توانمند دولت در حوزه مسوولیت های اجتماعی نام برد و گفت: این افراد بدون هیچگونه چشم داشت و صرفا با هدف اقدامات خداپسندانه و بستر سازی برای توسعه خدمات تحصیلی پیش‌قدم شده اند.

عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: مشکلات و کمبودهای در  البرز تنها در حوزه سرانه آموزشی و نیاز به مدرسه های جدید خلاصه نمی شود.

وی ادامه داد: البرز از نظر درمانی نیز با کاستی های زیادی مواجه است و جزو استان هایی است که پایین ترین سرانه درمانی را دارد.

اسپرورین با بیان اینکه شاخه های فعالیتی در حوزه مسئولیت های اجتماعی بیشمار است، گفت: در حال حاضر متاسفانه شرایط به گونه ای است که باید  بر حل معضلات اجتماعی استان متمرکز شویم تا چالش های پیش روی البرز در آینده بیشتر نشود.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی اکنون تمرکز بر روی صادرات و افزایش آمارهای تولیدی است گفت: در این رابطه فعالان اقتصادی خود را مسوول می دانند برای توسعه فعالیت ها در این حوزه  تلاش کنند  تا سطح مشارکت ها در عرصه مسئولیت های اجتماعی بیشتر شود و  از ظرفیت بالاتری برای هزینه کرد در زمینه جبران کمبودهای بخش های مختلف اجتماعی برخوردار شویم.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: با آنکه  همه فعالان اقتصادی به عنوان تولید کننده با مشکلات زیادی مواجه هستند ،  اما مسئولیت های اجتماعی را فراموش نمی کنند و به فکر آیندگان و رفاه جامعه  هستند.

موسسه خیریه “محکم” حامی کودکان با ناهنجاری های مادرزادی است

مدیر عامل موسسه خیریه محکم نیز در این همایش به ناهنجاری های مادر زادی حدود ۶ درصد متولدین جامعه اشاره کرد و هدف از ایجاد این موسسه خیریه را حمایت و تحت پوشش قرار دادن این کودکان عنوان کرد.

صلاح الدین دلشاد گفت: این موسسه خیریه از سال ۸۴  راه اندازی شد تا یاری دهنده خانواده هایی باشد که از داشتن  کودکان با ناهنجاری های مادر زادی رنج می برند.

وی افزود: این کودکان با مشکلاتی از جمله لب شکری و بیماری  های مری، گوارشی، قلبی و نیز بیماری مغز و اعصاب  مواجه اند و این بیماری ها همه  سیستم بدن انان را درگیر کرده است.

دلشاد گفت: خیلی از خانواده ها قادر به پرداخت هزینه های ناشی از اینگونه بیماری ها نیستند ، لذا این موسسه خیریه را برای حمایت از این کودکان در سطح کشور تاسیس کرده ایم.

وی اظهار داشت: توسط این موسسه در برخی  استان ها از جمله زاهدان ، ایلام ، بندرعباس بخشی از جراحی اطفال را راه اندازی کرده ایم و گروه های متخصص در رشته های مختلف جراحی اطفال برای اعمال جراحی  این بیماران به این استان ها سفر می کنند.

وی هزینه سالانه حمایت و نگهداری از این کودکان را ۶ تا ۷ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: در این زمینه با ۲۲ بیمارستان قرار داد منعقد کرده ایم  و بچه های که مراجعه می کنند به این بیمارستان ها معرفی می شوند تا تحت عمل جراحی و درمان قرار گیرند.

وی گفت: خانواده هایی که فرزندانشان دچار بیماری های مادر زادی هستند می توانند ضمن تماس با  شماره تلفن های ۴۳۴۳۶۳ و ۸۸۴۳۸۱۸۹  مورد حمایت این موسسه قرار گیرند.

دلشاد افزود: در حال حاضر  ۷ هزارو ۵۵۰ کودک  دارای بیماری های مختلف مادرزادی تحت پوشش این موسسه خیریه قرار دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …