پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

جشنواره فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان در البرز برگزار می شود

«سعید جابری انصاری» روز چهارشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان افزود: قرآن کریم از چنان جایگاه و اهمیتی برخوردار است که باید در کمک به توسعه فرهنگی استان و در همه حوزه ها، از اقتصادی و فرهنگی گرفته تا سیاسی  از معارف و برکات آن بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس  برگزاری این جشنواره ها و جشن های رمضان، تجلی بخش مباحث و معارف قرآنی و به مثابه پل ارتباطی دولت و مردم بالاخص نسل جوان است.

جابری انصاری با بیان اینکه این اقدامات نبایدتنها منحصر به ماه مبارک رمضان باشد اظهار داشت: بلکه در طول سال نیز باید هر چه بیشتر از ظرفیت های قرآنی استفاده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال نیز که بعد از ۲ سال دوری از جشنواره ها توفیق این خدمت نصیبمان شده، باید این رویداد ارزشمند، بصورت جدی و باشکوه تمام برگزار شود که در این مسیر از ظرفیت سایر دستگاههای مرتبط نیز بهره گیری و استفاده خواهد شد.

جابری انصاری ضمن تاکید بر اینکه نظرات ارزشمند امام جمعه  به عنوان رییس  شورای توسعه قرآنی استان اخذ و اجرائی شود ادامه داد:  باید از فرصت برگزاری جشنواره، به منظور شناسائی نسل جوان فعال قرآنی و حمایت از ایشان استفاده کنیم و ضمن تشکیل یک بانک اطلاعاتی جامع، استعدادهای جوان و الگوسازی ایشان در سطح استان نیز صورت پذیرد .

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه به حمایت های مادی و معنوی از فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: به همین منظور حمایت از فعالان این بخش از طریق بیمه فعالان به صورت جدی برنامه ریزی و اجرایی می گردد.

جابری انصاری در ادامه به توجه به مناطق حاشیه ای استان اشاره کرد و افزود: ضمن توجه به این مناطق، شناسایی و سازماندهی ظرفیت های قرآنی شهروندان برای حاشیه نشینان و محرومان و اقشار مستضعف نیز برنامه ریزی و ارائه خدمت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نقش محوری مساجد در توسعه قرآنی استان گفت: برای تحقق توسعه قرآنی البرز، باید ضمن بهره گیری از ظرفیت مساجد، معارف و مباحث قرآنی برای عموم مردم، تبیین شود.

جابری انصاری با اشاره به اینکه برکات انس با قرآن در زندگی فردی و اجتماعی باید بازگو شود بیان داشت: از  همین روی طی برگزاری دوره های آموزشی، باید به توسعه معارف قرآنی بپردازیم.

وی ادامه داد: همچنین  ضمن برگزاری محافل انس با قرآن، شاهد رونق هرچه بیشتر قرآن و معارف آن در سطح استان بوده و امیدوارم در پرتو همت جمعی فعلان قرآنی استان، بتوانیم میزبان جشنواره های کشوری در البرز باشیم.

در این نشست مقرر شد تا اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره بعنوان کارگروه قرآنی ذیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فعالیت نموده و برای تمامی مناسبتها و برنامه های قرآنی استان، همفکری و برنامه ریزی نمایند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …