پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

نصب هزار نیوجرسی در محور کرج- چالوس

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گچسر گفت: هزار نیوجرسی با هدف افزایش ایمنی راه در محور کرج- کندوان نصب شده است.

نصب هزار نیوجرسی در محور کرج- چالوسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محمد علیپور گفت: راه‌های ساخته شده در گذر زمان با توجه به شرایط جوی، حجم آمد و شد، بار‌های وارده و مشخصات فنی و اجرایی اولیه نیاز به نگهداری و رفع خرابی دارد و از ابتدای سال تاکنون هزار نیوجرسی با هدف افزایش ایمنی راه در محور کرج- چالوس نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گچسر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این منطقه برای مرمت و بازسازی ابنیه‌های فنی محور کرج- چالوس اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای عملیات خط‌کشی، رنگ‌آمیزی دهانه تونل‌ها، نصب تابلو وعلائم ایمنی و نصب هزار نیوجرسی در نقاط پرتگاهی اشاره کرد.

او گفت: احداث یک کیلومتر دیوار جان‌پناه سنگی، ۱۵۰۰ متر دیوارچینی در نقاط ریزشی، شانه‌سازی و رفع افتادگی راه، اجرای نمای پلاستر برای بازتاب بیشتر نور در تونل کسیل، نصب گل میخ در محدوده قوس‌ها و لکه‌گیری با آسفالت سرد در نقاط آسیب‌دیده از دیگر اقدامات انجام شده در این محور است.

علیپور گفت: با توجه به تاکیدات مکرر و پیگیری‌های مستمر به منظور اجرای دقیق تبصره یک ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها مبنی بر حفظ حریم راه‌ها اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

او افزود: این اداره بر حسب وظیفه قانونی خود از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم قانونی راه‌ها و ۱۰۰ متر شعاع حفاظتی آن جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد قانونی می‌کند، افزود: در سال جاری ۹ مورد رفع تصرف حریم در این محور با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی استان انجام شده است.

به گفته رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گچسر با توجه با شروع فصل سرما نیرو‌های راهداری در این محور آماده‌باش هستند و عملیات برف‌روبی، نمک‌پاشی و یخ‌زدایی در صورت نیاز انجام می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …