جمعه , 14 اردیبهشت 1403

کاهش هزینه های جاری دولت اقدام درستی بود

در ادامه یادداشت روزنامه ایران به قلم ابراهیم رزاقی اقتصاددان و استاد بازنشسته دانشگاه تهران در ۲۴ آذر می‌خوانیم:  کاهش هزینه‌ها کار درستی است که دولت انجام داده و قطعاً و با هدف کنترل تورم انجام شده است اما مهم این است که این هزینه‌ها از کجا قرار است کم شود؟ چرا که دولت بدهی بالایی بابت اصل و سود اوراق برجای مانده از دولت قبل را دارد و باید دید که کدام هزینه‌ها را کاهش خواهد داد.

این موضوع که دولت در اقتصاد به قانون اساسی بازگردد بسیار مهم است و از نگاه سرمایه‌داری که حاکم بر دولت قبل بود دوری کند و همان‌طور که در موضوع کرونا شاهد بودیم دولت اقدام شایسته‌ای انجام داد و با واردات واکسن آن را کنترل کرد برای کنترل فقر و معیشت مردم نیز اقدام مشابهی انجام دهد.  

ما در شرایط فعلی قطعاً نیازمند کالابرگ هستیم و دولت اگر بخواهد برای ارز ۴۲۰۰ تومانی محدودیت ایجاد کند باید چاره‌ای برای جبران آن درسبد معیشت مردم داشته باشد؛ در واقع این امکان نباید مانند گذشته در اختیار بخش خصوصی که از آن سوء‌استفاده کرده قرار نگیرد.  

اینکه گفته شود دولت تصدی‌گری نمی‌کند در شرایط جنگ اقتصادی نگاه درستی نیست و حمایت‌های یارانه و معیشتی باید در بودجه برای جمعیت زیادی که اکنون بر اساس آمارها زیرخط فقر هستند در نظر گرفته شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …