پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

رأی اولی‌ها و بانوان درانتخابات پرشور ظاهر شوند

سالار قاسمی روز یکشنبه درآیین افتتاح باشگاه کارآفرین کشوری و بزرگداشت روز ملی دختران که درکانون شهید فهمیده کرج که دربستر شبکه شاد برگزار شد، افزود: رای اولی ها با حضور پرشور و حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ جشن تکلیف سیاسی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی بیان داشت: انتخابات ۲۸ خرداد ،مهم ترین رخداد سال ۱۴۰۰ به شمار می رود که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  با اشاره به اینکه رای اولی ها برای اولین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور می شوند، خاطرنشان کرد: این دوره از انتخابات شاهد حضور دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم در پای صندوق های رای خواهیم بود.

وی تصریح کرد: نقش و جایگاه رای اولی ها در انتخابات به طور قطع برای این قشر تجربه ای بسیار جذاب خواهد بود و خاطره ای به یادماندنی برای آنان به یادگار خواهد گذاشت.

قاسمی ادامه داد: مشارکت بانوان در همه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی یک ضرورت است و این مشارکت نقش تعیین کننده و اثرگذاری در انقلاب اسلامی دارد چراکه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب همواره به حضور بانوان تاکید داشته و دارند.

وی درادامه به نقش مهم و موثر همه اقشار درانتخابات پرداخت و یادآورشد: درانتخابات ۲۸ خرداد ماه همه باید درپای صندوق های رأی حاضرشویم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز به بیان اینکه مهم‌ترین اقدام وزارت آموزش و پرورش در راستای توانمندی دانش‌آموزان است، یادآورشد: درکنار مسائل آموزش و تربیتی دانش آموزان باید به مهارت آموزی آنها توجه کرد.

وی گفت: توانمند سازی دانش‌آموزان نیازبه آیتم‌های مختلفی مانند یادگیری دارد زیرا به میزان یادگیری که در جامعه اتفاق می‌افتد، انسان‌ها توانمند می‌شوند.

قاسمی افزود: برای توانمندسازی دانش آموزان باید به مهارت آموزی توجه کرد چراکه این دو لازم و ملزوم یکدیگرهستند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  ادامه داد: اگر دانش‌آموزان مهارت های زندگی، تفکر انتزاعی، نقد کردن، گفت‌وگو، نه گفتن، مهارت حل مسئله و برخورد با چالش‌ها را آموزش ببینند، در واقع دانش‌آموزان توانمندی خواهند شد.

وی از کارآفرینی به عنوان یک مهارت مهم برای دانش آموزان درجامعه امروز یاد کرد وافزود: در دنیای کنونی باید بتوانیم در حوزه کسب و کار و تجارت آموزش ببینیم زیرا کارآفرینی محور برای توسعه‌یافتگی هر کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه به هدف و فلسفه باشگاه کارآفرینی و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری، فرهنگی تربیتی و پرورشی و فرهنگی در راستای توانمندی دانش‌آموزان پرداخت و گفت: امیدواریم باشگاه کارآفرینی در آموزش و پرورش‌های کشور توسعه یابد.

وی تاکید کرد:دختران سرمایه‌های اصلی کشور هستند و در آینده از دامن پاک آنان فرزندان پاک، شجاع، برومند و همچنین فرزندانی که آینده کشور در دست توانمند آنها خواهد بود،تربیت می‌شوند.
استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

در این آیین۲۳ نفر از دختران برتر و منتخب آموزش و پرورش استان البرز که در جشنواره آفرین دخت، المپیادهای علمی، ورزشی و مسابقات فرهنگی هنری کشور تجلیل و از پوستر باشگاه کارآفرینی نیز رونمایی شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …