دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

شهرستان ها با استفاده از ظرفیت های داخلی، اقتصاد خود را شکوفا کنند

استاندار البرز گفت: مردم در انتظار کار‌های خوب و ملموس هستند از این رو باید با اتکا به ظرفیت‌های داخلی استان و شهرستان‌ها منشا تحول و پیشرفت باشیم.

شهرستان ها با استفاده از ظرفیت های داخلی، اقتصاد خود را شکوفا کنندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، مجتبی عبداللهی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان نظرآباد افزود: تلاش‌ها برای خدمت به مردم مهمترین اصل دولت مردمی سیزدهم است.

وی با بیان اینکه نظرآباد، شهرستانی شهید پرور و مذهبی است، ادامه داد: این شهرستان حدود ۳۰۰ شهید و تعداد زیادی را در دل خود جای داده از این رو باید با روحیه مضاعف انقلابی و جهادی به این مردم خدمت کنیم.

عبداللهی گفت: باید روح همدلی، وحدت و انسجام در البرز حاکم شود چراکه در سایه این هم افزایی‌ها و تعاملات می‌توانیم با کیفیت بیشتری به مردم خدمت کنیم.

وی افزود: گذشت، جانفشانی، ایثار و برخورد اسلامی باید بیش از پیش در جامعه ترویج و نهادینه شود تا بتوان مسیر خدمت را هموار کرد.

استاندار البرز اضافه کرد: تمام شهرستان‌های البرز دارای ویژگی‌های خاصی است، ولی باید بسیاری از زیرساخت‌ها ارتقا یابند تا بتوان بهره برداری لازم را از فرصت‌ها داشت.

وی گفت: اکنون اقتصاد البرز در وضعیت خوبی است، اما باید ارتقا یابد و در ابعاد مختلف تولید، صنعت، صادرات و به ویژه کشاورزی که از تکالیف محوله از سوی رییس جمهوری است، تحول ایجاد کنیم.

عبداللهی افزود: در بودجه ریزی سال ۱۴۰۱ استانداری‌ها و به تبع آن فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی اختیارات بیشتری خواهند داشت.

وی گفت: در چشم انداز سال ۱۴۰۱ باید رشد اقتصادی هشت درصد محقق شود، ولی با توجه به ظرفیت‌های البرز، انتظار می‌رود که فراتر از این هدف باشیم.

استاندار البرز افزود: به طور طبیعی شهرستان‌ها با مشکلات و کمبود‌هایی که اغلب آن‌ها در حوزه زیرساختی است، مواجه هستند از این رو تمامی مسوولان دستگاه‌ها را برای برنامه ریزی و حل مشکلات به شهرستان‌ها خواهیم آورد.

عبداللهی ادامه داد: فرمانداران باید برنامه و چشم انداز چهارساله ترسیم کنند و برش‌های سالانه را نیز مشخص نمایند تا بر این اساس سنجش و نظارت شوند.

وی گفت: بی شک بخش بزرگی از حل مشکلات اجتماعی در گرو حل موانع اقتصادی است چرا که اگر مشکلات معیشتی مردم حل شود ناگزیر، گره‌های اجتماعی نیز گشوده خواهد شد.

استاندار البرز افزود: باید در استان درآمدزایی کنیم تا به مرور مردم از این امر بهره‌مند شوند.

عبداللهی گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که با استفاده از فناوری‌های روز دنیا کشاورزی را در استان البرزتوسعه دهیم.

وی افزود: به طور قطع عملکرد‌ها را رصد و نظارت می‌کنم تا پویایی و حرکت در مسیر کسب رضایتمندی مردم به واقع محقق شود.

استاندار البرز گفت: شفافیت، مسوولیت پذیری و پاسخگویی مهمترین مولفه‌های حکمرانی مطلوب است که باید با جدیت مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: تمام مدیران و مسوولان استان باید دیدار چهره به چهره با مردم را در برنامه هفتگی خود داشته باشند و با نگاه مثبت به چاره اندیشی و حل مسایل مردم بپردازند.

عبداللهی گفت: قرارگاه اجتماعی در استانداری و تمام شهرستان‌های استان با هدف ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و شناسایی افراد نیازمند تشکیل می‌شود و محله به محله جریان خواهد داشت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …