سه شنبه , 28 فروردین 1403

بستر همکاری در زمینه گردشگری بین البرز و آمستردام فراهم شد

به‌  گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمدی روز پنجشنبه درنشستی که به همین منظور  با حضور معاونان و کارشناسان اداره‌کل  میراث فرهنگی استان و مدیرعامل و رییس هیات  مدیره یک شرکت  بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: امضای تفاهم‌نامه با شرکت خصوصی مجری برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی زمینه را برای افزایش همکاری‌ها در زمینه  گردشگری سلامت، طب سنتی، کشاورزی و پرورش گل و گیاهان زینتی و دارویی فراهم می‌کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز عنوان کرد: تا پیش از شیوع کرونا هر ساله برپایی جشنواره‌ گل‌ها در استان البرز بیش از ۱۲۰ هزار نفر گردشگر و بازدیدکننده را جذب می‌کرد که ظرفیت بزرگی در این حوزه محسوب می‌شود و بهره‌گیری از آن نیازمند برنامه‌ریزی‌ها مدون و کارشناسی است.
محمدی با اشاره به همجواری البرز و تهران  و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی بیان داشت: می‌توان جشنوارهای گل و گیاه البرز را به برند استان البرز تبدیل کرده و از طریق جذب گردشگر و نیز فروش محصولات تولیدی به شکوفایی صنعت گردشگری و رونق اقتصادی کمک کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان داشت : با توجه به ویژگی البرز در زمینه تولید گل و گیاه و تشابه آن با آمستردام کشور هلند ، تفاهم نامه برای خواهر خواندگی البرز با آمستردام در زمینه گل و گیاه با شرکت بخش خصوصی منعقد شده است.

وی  با اشاره به آب‌وهوا، جغرافیای طبیعی و اقلیم منحصربه‌فرد البرز تصریح کرد: توسعه کشت و پرورش گیاهان دارویی و راه‌اندازی مرکز درمان و طب سنتی ایران ویژه گردشگران خارجی از دیگر برنامه‌های پیش‌رو  در استان البرز است .

محمدی عنوان کرد: با توجه به ثبت جهانی واریته گل لاله سفید البرز در فهرست میراث طبیعی در انجمن سلطنتی گل لاله هلند، البرز پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به مرکزیت این گونه گل در ایران را داشته و مقرر شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جشنواره‌های گل و گیاه و دیدار سفیر و کاردار هلند در ایران انجام شود.

استان البرز با داشتن ظرفیت های کشاورزی یکی از مناطق تولید و صادرات پل های زینتی و شاخه بریده در کشور است.

سالانه بیش از سه جشنواره گل و گیاه در کرج و حاشیه جاده کرج چالوس برگزار می شود که با استقبال گردشگران داخلی و حتی خارجی همراه است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …