شنبه , 8 اردیبهشت 1403

گردشگری و صنایع دستی البرز جشنواره محور می شود

فریدون محمدی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای استان البرز در نمایشگاه نهم تا دوازدهم بهمن ماه تهران گفت : برهمین اساس به دستور استاندار البرز قرار است که ماه یک جشنواره با محوریت گردشگری و صنایع دستی در این استان برپا شود.

وی بیان داشت: برپایی جشنواره های مختلف در استان البرز این امکان را به وجود می آورد تا ظرفیت ها و توانمندی های استان در بخش های مختلف از جمله گردشگری و صنایع دستی به بازدید کنندگان شناسانده شود.

محمدی افزود: در کنار برپایی جشنواره ها ، برگزاری تورهای گردشگری از استان های مختلف در البرز یکی از محوری ترین اقدامات با شناساندن قابلیت های گردشگری استان البرز است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه این اداره کل برای شناساندن ظرفیت ها و توانمندی های استان از ظرفیت رسانه های جمعی بهره خواهد گرفت ، بیان داشت: بنا به دستور وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی همکاری با رسانه های جمعی در اولویت کاری قرار گرفته است.

این مسوول ادامه داد: به دنبال برگزاری نمایشگاه تهران ، تعدادی از سرمایه گذاران برای مشارکت در طرح های گردشگری در البرز اعلام آمادگی کردند و برخی از آنها امروز در این استان حضور یافتند.

وی گفت: در بخش تبادل فرهنگی با استان های مختلف کشور نیز برنامه های متنوعی اعم از برگزاری تورهای گردشگری و هفته های فرهنگی پیش بینی شده که از ماه های آینده به اجرا درمی آید.

استان البرز دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند است که حدود ۳۰۰ اثر آنها ثبت ملی شده و مابقی در نوبت ثبت قرار دارند.

این استان به واسطه قرار گرفتن در مسیر ۱۵ سالن کشور سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تردد خودرویی در جاده های آن ثبت شده است.

البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …