پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

سراهای نوآوری و خانه خلاق در البرز راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا، دکتر «حسین کلانتری خلیل آباد» روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: طبق سیاست های کلی نظام و رهنمودهای  مقام معظم رهبری باید مسیرهای اصولی برای شکوفایی استعدادها و بهره گیری از خلاقیت ها و ایده های دانشجویان و جوانان پیاده سازی کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد استان البرز بیان داشت: برهمین اساس  ایجاد خانه خلاق در حوزه های مختلف و مشاغل خانگی از اقداماتی است که به عنوان راهبرد توسط این دانشگاه در سال ۱۴۰۱ دنبال می شود.

وی ادامه داد: ایجاد سرای نوآوری ، سلامت کار، سرای نوآوری محصولات سبز، سرای نوآوری محصولات ارگانیک کشاورزی ، راه اندازی مرکز تعالی کسب و کار، فعال سازی برج فناوری با هدف برقراری ارتباط دوسویه با صنایع استان از مهمترین اقداماتی است که در کنار آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی البرز دنبال می شود.

به گفته وی، قرار است در هر سرای نوآوری پنج شرکت دانش بنیان خصوصی به فعالیت بپردازند.

این مسوول، ایجاد مرکز نوآوری رسانه و تولید محتوا، ایجاد رشته های هنری و  راه اندازی دانشکده معماری به  عنوان دیگر برنامه ها برشمرد و اظهارداشت:  ارتقای پژوهشکده های دانشگاه آزاد البرز به پژوهشگاه و افزایش تعداد نشریات علمی و فرهنگی دانشگاه واحد البرز از دیگر اقداماتی است که در اجرای طرح آمایش دانشگاه طی دو سال آینده پیاده سازی خواهد شد.

کلانتری خلیل آباد گفت: تعریف و طراحی دانشکده های موضوعی در حوزه های علوم انسانی، هنر و تمدن اسلامی، کار آفرینی و ارتباطات اجتماعی، بازنگری و پایش رشته ها از دیگر برنامه های این دانشگاه در سال آینده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان داشت: این دانشگاه در تلاش برای افزایش جذب دانشجویان خارجی به بالای ۲ هزار نفر است که  گسترش روابط بین المللی یکی دیگر  از برنامه های دانشگاه بوده و برای تحقق این برنامه هدفگذاری شده است.

کلانتری خلیل آباد، تاسیس مرکز پژوهش، معماری و بازآفرینی شهری با همکاری شهرداری کرج را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: این مرکز برای تسریع در بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهر کرج کمک های لازم را خواهد کرد.

تعمیق و گسترش نقش بسیج، حمایت از کرسی های آزاد اندیشی، ایجاد کانون‌های هنری و فرهنگی در مجموعه دانشگاه از دیگر مباحثی بود که سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به آنها اشاره کرد.

وی تعداد کل دانشجویان این دانشگاه را در مقطع کاردانی تا دکترا را حدود ۴۰ هزار نفر اعلام کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی البرز حدود ۱۹ نشریه علمی و فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …