شنبه , 1 اردیبهشت 1403

کاربران مراقب تبلیغات دروغین ارائه اینترنت استارلینک باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: طی روزهای اخیر اپلیکیشن‌هایی تحت عنوان نرم افزار استارلینک و اینترنت ماهواره‌ای درشبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که بدافزار بوده و اطلاعات گوشی کاربران را سرقت می‌کند.

وی اضافه کرد: همه تبلیغات در این خصوص کاذب بوده و کاربران برای دریافت اپلیکیشن فقط از اپ استورها و سایت‌های رسمی استفاده و به اپلیکیشن‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند. وی یادآور شد: مجرمان سایبری از این فضا سواستفاده کرده و با ارائه لینک‌های جعلی و تبلیغات کاذب اطلاعات گوشی کاربران را سرقت می‌کنند.

جلیلیان به ارائه پیامک‌های جعلی تحت عنوان خدمات مختلف ازسوی کلاهبرداران سایبری خبر داد و یادآورشد که کاربران مراقب این گونه پیامک‌ها باشند.

وی اظهار داشت: کلاهبرداران با ارائه پیامک‌هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و ثبت نام سود سهام، دریافت وام کم بهره و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آنها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می‌کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

وی گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …