شنبه , 8 اردیبهشت 1403

برپایی جشنواره کتاب محور و تئاتر خیابانی در کرج

 «امیر منصور پور محمدی » عصر جمعه به ایرنا گفت: این جشنواره  با حضور مردم و مسوولان از میدان کرج با حرکت قطار شادی و کارناوال نوروزی افتتاح و تا عصر فردا شنبه ادامه دارد.

  وی با بیان اینکه  از   نمادهای عروسکی سفره هفت سین ، حضور نمایندگان اقوام ایرانی ، گروه های متنوع کودک و نوجوان ، پخش و اجرایی  موسیقی شاد نوروزی و اهدا صدها جایزه نوروزی به ویژه کتاب  در این جشنواره بهره گرفته شده است، تصریح کرد:  گرامیداشت سالروز میلاد حضرت صاحب الزمان (عج ) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج ) ، استقبال از بهار و نوروز ، افزایش نشاط شهروندی و ترویج فرهنگ مطالعه  از مهمترین اهداف این جشنواره فرهنگی  است.
 پورمحمدی با اشاره به مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان (عج ) تصریح کرد : اگر امروز آرامشی است تا جشنواره ای برگزار شود به برکت عنایات حضرت مهدی موعود (عج) و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) است و به همین مناسبت تقارن زیبای نوروز و میلاد منجی عالم بشریت را به فال نیک می گیریم تا پس از  ۲ سال محدودیت های کرونایی نشاط  مهدوی و نوروزی را  به شهروندان هدیه کنیم. 

وی در ادامه با بیان اینکه   این جشنواره خیابانی  در چهار محور  متفاوت و  ۱۲ منطقه اصلی شهر کرج به اجرا درآمده است، افزود : در اجرای این جشنواره تلاش شده تا بیشتر مناطق کرج از این نشاط نوروزی بهره مند شوند هر چند محدودیت های ترافیکی  و حرکتی و برخی عوامل دیگر از مهمترین موانع اجرای این جشنواره در مناطق مختلف شهر بوده  است.

 همچنین «سیمین سالاری»  مسوول امور کتابخانه های شهرداری کرج  در حاشیه این جشنواره ،  ترویج فرهنگ مطالعه را از دیگر اهداف مهم  این جشنواره بر شمرد و تصریح کرد : این جشنواره نخستین  جشنواره نوروزی  کتاب محور کشور است که با اهتمام ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی ،  ورزشی  شهرداری کرج و بهره گیری از طرح ملی  همیارکتاب و همراه  قلم و با حضور کارشناسان  این طرح و همچنین با  همراهی انجمن نویسندگان البرز درصدد تحول فرهنگی شهر کرج و ترویج فرهنگ مطالعه در سطح این شهر  است.

وی با بیان اینکه علاوه بر نشاط شهروندی  ؛ توسعه فرهنگی از مهمترین اهداف سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی  شهرداری کرج در برپایی این جشنواره بوده است ؛ خاطرنشان کرد : ترویج فرهنگ  مطالعه و تحول فرهنگی از مهمترین اهداف معاونت فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج  در سال ۱۴۰۱  است .
 سازمان فرهنگی شهرداری کرج ضمن اهتمام در برگزاری این جشنواره ؛  در کنار انتشارات آبتین رسانه هنر نسبت به تامین بخشی از کتابهای اهدایی  این جشنواره  اقدام کرده است .
 این جشنواره با اهتمام   آزاده آبتین (فاطمه علی پور ) ؛ مدیرعامل موسسه آبتین رسانه هنر ایرانیان و مبتکر و مجری طرح ملی همیار کتاب همراه قلم در کشور و استان البرز به اجرا درآمده  است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …