دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

اجرای جشنواره موسیقی خراسان شمالی با ظرفیت ۵۰ درصد سالن برگزار می شود

حسین فرخنده پنجشنبه شب در آیین پایانی دومین جشنواره موسیقی مقامی در شامگاه پنجشنبه اظهار داشت: رویدادها و جشنواره های موسیقی از جمله جشنواره موسیقی مقامی فرصتی است تا شناختی از وضعیت موسیقی و ظرفیت‌های هنرمندان و جوانان و اجرای آثارشان فراهم شود.

وی افزود: حضور پرشور نوجوانان و جوانان در این جشنواره نشان دهنده پویایی و مانایی است و همچنین نشان از ریشه داشتن تاریخ این مرزو بوم است.

وی در ادامه به شرایط کرونایی و معیشت هنرمندان در این رابطه اشاره کرد و گفت: این اداره کل با اهدای هنر کارت، وام و تسهیلات کرونایی همواره به هنرمندان کمک کرده است و در تلاش هستیم تا معیشت هنرمندان را نیز به جایگاه مطلوب برسانیم.

در ادامه دبیر دومین جشنواره موسیقی مقامی تارآوا گفت: در مجموع  ۱۷۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که  پس از ارزیابی اولیه ۶۳ تک نواز  و هفت گروه به مرحله نهایی راه یافتند.

محسن محمدی گفت:  راه یافتگان در بخش تک نوازی و در سه رده سنی زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۳۰  سال و سی سال به بالا، گروه نوازی و بخش ویژه تکنوازی همراه با آواز (بخشی گری)  رقابت کردند.

استان خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است و در زمینه موسیقی مقامی صاحب عنوان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …