یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

مطالبات خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

اسماعیل قادری فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعاون روستایی امسال بیش از  ۴۲ هزار تن سیب درجه ۳ یا همان سیب صنعتی باغدارن استان را خریداری کرده و ۴۹۰ میلیارد ریال از بهای آن پرداخت شده بود و مابقی نیز دیروز، سه شنبه به مبلغ  ۹۹ میلیارد ریال به حساب آنان واریز شد.

وی با اشاره به حمایت جدی دولت از کشاورزان و حذف واسطه ها از بازار سیب صنعتی بیان کرد: تا قبل از ورود دولت به خرید تضمینی قیمت سیب در بازار سه هزار ریال بود که در شورای قیمت گذاری به بیش از ۱۴ هزار ریال در راستای حمایت از کشاورزان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سیب درختی این استان یک برند ملی است، بیان کرد: لازم است تا با توجه به زیرساخت‌های مطلوب و گمرکات موجود در این منطقه روند صادرات محصولات و رفع موانع صادراتی پیگیری شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: از ۴۵۰ هزار تن سیب باقی مانده در سردخانه های آذربایجان غربی ۲۰۰ هزار تن سیب ممتاز بوده و قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را داراست .

وی ادامه داد: کشاورزان آذربایجان غربی بهترین محصول را تولید می کنند و باید این تولید کنندگان با حذف دلالان و واسطه ها و با عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از سود حاصل از فروش محصول برخوردار شوند.

قادری فر گفت: با توجه به اینکه محصول کشاورزان این استان قابلیت صادرات و بازاررسانی مستقیم را داراست، مقرر شده بخشی از این صادرات به صورت هواپیمایی حمل شود و عرضه مستقیم در کلانشهرها نیز انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و تولید سالانه ۶.۸ میلیون تن فرآورده کشاورزی به یکی از استانهایی تبدیل شده که محور اقتصادش بر مدار کشاورزی می‌چرخد.

امسال یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن محصول سیب در آذربایجان غربی تولید شده است با تدابیر انجام شده در استان از این میزان تولید، ۳۵۰ هزار تن به صورت سیب درجه سه و صنعتی توسط کارخانجات صنایع تبدیلی خریداری و جذب شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …