یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

تولید و صادرات فرش دستباف البرز رونق می گیرد

وی سرمایه گذاری در بستر ایجاد اشتغال در صنایع دستی صادرات محور به ویژه فرش دستباف را حرکتی موثر در رونق و پویایی اقتصاد استان و کشور ذکر کرد.

وی گفت: اتاق بازرگانی البرز به عنوان متولی بخش خصوصی به دنبال گسترش درحد انتظار سرمایه گذاری با هدف رونق تولید فرش دستباف و حمایت و پشتیبانی از کار آفرینان و دست اندر کاران مجموعه های کارگاهی در سطح استان است.

رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی البرز در ادامه به دیدار اخیر با مدیریت یک آموزشگاه و فروشگاه فرش دستباف در شهر هشتگرد اشاره کرد.

وی ایجاد اشتغال مستقیم در این مجموعه تولیدی فرش دستباف در شهر هشتگرد را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برشمرد و گفت: این قبیل فعالیت ها اقدامی مهم و شایان توجه در بستر توسعه مشاغل خانگی است و تلاش مشترک مسوولان، صاحبان سرمایه و کارآفرینان برای تداوم اینگونه اقدامات در سطح استان اهمیت بالایی دارد.
 
حاضری با اشاره به این‌ مهم که ایران جزو سه کشور تولید کننده بزرگ صنایع دستی در کنار کشور های چین و هند است‌ اظهار امیدواری کرد: دولت سیزدهم که تولید و ایجاد اشتغال را مورد توجه خاص قرار داده است برای رفع چالش‌ها در مسیر صادرات صنایع دستی به ویژه فرش دستباف ایران که معرف فرهنگ و تمدن ایران زمین است چاره اندیشی کند.

وی گفت: اعمال برخی سیاست های نادرست در سال های گذشته باعث شده است که امروز فرش دستباف و سایر  صنایع دستی کشو مان در بازارهای صادراتی کمتر مجال معرفی، عرضه و فروش پیدا کند، بنابراین رفع این چالش حمایت کافی مسؤولان را می طلبد.

رییس  کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز از صنایع دستی به عنوان گنجینه فرهنگی و یکی از مهم ترین میراث به جامانده از نیاکان ایران زمین نام برد و ضرورت حفظ این میراث ارزشمند را مورد تاکید قرار داد.

حاضری با طرح یک پیشنهاد افزود: فرش دستباف محصول کار هنرمندان صنایع دستی استان در نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی اتاق بازرگانی البرز در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بازدید هیات های تجاری خارجی از این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای توسعه صادرات فرش دستباف فراهم می آورد.

وی افزود: کشورهایی مانند ترکیه، کانادا و انگلستان می توانند مقاصد خوبی برای صادرات فرش دستباف ایران باشند.

رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری ضرورت حضور فعال همیاران صنعت در بحث ایجاد اشتغال برای اقشار کم بضاعت جامعه به ویژه زنان سرپرست خانوار را مورد تاکید قرار داد.

حاضری گفت: با همت والا و تلاش وافر همیاران صنعت در رشته های مختلف صنایع دستی، ظرفیت‌ مناسبی برای ایجاد اشتغال افراد با تحصیلات دیپلم و بالاتر  فراهم شده است تا بتوانیم در استان برای جمعیت بیشتری اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …