جمعه , 31 فروردین 1403

سامانه دریافت گزارش مردمی در دادستانی کل کشور راه اندازی شده است

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری البرز،  رضا خشنودی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال و قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز با اشاره به اینکه شاه بیت حقوق عامه، علاوه بر انفال و اموال عمومی، حمایت از آزادی های مشروع است گفت: مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف در این خصوص تبیین داشته اند.
وی  افزود: با راه اندازی  این سامانه مردم به ساده ترین شکل می توانند مطالبات خود را به گوش حاکمیت برسانند؛ ما وظیفه داریم در صیانت از این حق مردم تلاش کنیم که امروز به عنوان یکی از مطالبات جدی حاکمیت مورد پیگیری است.

تدوین لایحه حقوق عامه در قوه قضائیه
احمد قاسمی، رییس دبیرخانه عالی شورای حفظ حقوق بیت المال در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه احیای حقوق عامه از وظایف قوه قضائیه است از تدوین لایحه حقوق عامه در این قوه خبر داد.
وی با اشاره به ابلاغ سه دستورالعمل توسط روسای قوه قضائیه با عناوین «دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه»، «دستورالعمل مقابله با ترک فعل مسوولان» و «دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت ‌المال در اراضی ملی و طبیعی» بیان داشت:  در سال ۱۳۹۹ دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت‌ المال در اراضی ملی و طبیعی مورد بازنگری قرار گرفت و اعضای جدیدی به آن اضافه شده است.

قاسمی اظهار داشت: به همین منظور  در سال گذشته در شوراهای استانی ۱۸ هزار و ۹۲۹ پرونده در دادسراها و ۳۸ هزار و ۱۰  فقره پرونده در دادگاه ها تشکیل شده و بیش از ۳۰ هزار و ۱۰۵ نفر  در موضوعات مرتبط با حقوق عامه محکوم شده‌اند.

پیشتازی استان البرز در مقابله با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری
قاسمی با ارائه آمار کشوری از پیشتازی استان البرز در حوزه مقابله با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری ها خبر داد و گفت: در مقیاس ملی استان البرز در این حوزه پیشتاز بوده  و ۸۹۶ فقره پرونده در دادسرا و یک هزار و ۹۹  فقره پرونده در محاکم در حوزه تصرف اراضی ملی تشکیل داده است.

وی ادامه داد:  همچنین در بحث تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی  سه هزار و ۸۸۶ فقره پرونده در دادسرا و ۲ هزار و ۴۳۷ فقره پرونده در دادگاه ها تشکیل شده است.

ثبت نیمی از مقابله با تغییرکاربری های کشور در استان البرز
قاسمی  تصریح کرد: همچنین میزان قلع و قمع مستحدثات در تصرف اراضی ملی در استان البرز بیش از ۱۴۰ مورد و در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی ۱۱ هزار و ۶۵۲  فقره بوده  این در حالی است که در کل کشور ۲۵ هزار و ۹۴۱ فقره قلع و قمع مستحدثات انجام شده یعنی تقریبا نیمی از قلع و قمع مستحدثات کشور در استان البرز اتفاق افتاده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …