جمعه , 10 فروردین 1403

البرز مجری برگزاری بیش از ۷۰ برنامه در دهه وقف شد

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: آغاز این برنامه ها در نخستین روز از دهه وقف با غبارروبی حرم مطهر امامزادگان و گلباران مزار شهدا و همچنین برگزاری شورای اداری این اداره کل با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج بود.

وی یکی دیگر از برنامه ها در نخستین روز از دهه مبارک وقف را کمک این مجموعه به آزادسازی ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد دانست و اظهار داشت: مجموعه اوقاف از محل نیات واقفین مرتبط تاکنون حدود ۵۰ میلیون تومان کمک برای آزادسازی زندانیان داشته است.

وی با اشاره به برگزاری آیین پایانی کنگره شعر امام حسن (ع) که بخشی شب گذشته و بخشی امروز برگزار می شود، گفت: در دومین روز از دهه وقف که مقارن با سالروز رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) می باشد، مراسم عزاداری با  ویژه برنامه هایی در ۱۴ بقعه متبرکه شاخص برگزار می شود.

مسعودی با بیان اینکه در دیگر بقاع متبرکه استان نیز برنامه هایی برگزار می شود، افزود: برگزاری سه محفل انس با قرآن کریم و قرائت زیارت بعید رسول اکرم (ص) در بقاع شاخص استان از دیگر برنامه های دومین روز از دهه وقف می باشد.

وی به برگزاری نشست تخصصی وقف مهدوی با حضور اعضای بنیاد مهدویت در سومین روز از دهه وقف اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست در موضوع تبلیغ مهدویت و انتظار بحث می شود.

وی برگزاری کمیسیون یاوران وقف، نخبگان و رزمایش مهر کریمانه و توزیع بسته های تحصیلی را از دیگر برنامه های سومین روز از دهه وقف برشمرد و گفت: یاوران وقف تعدادی از نخبگان اقتصادی می باشند که در ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی و وقف کار می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: در چهارمین روز از دهه وقف که مقارن با روز شهادت امام هشتم شیعیان می باشد نیز برنامه پیاده روی عزاداران از میدان شهدا تا آستان مقدس امامزاده حسن (ع) و مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) برگزار می شود.

وی به برگزاری برنامه زیارت دوره ای که به صورت پیامکی تبلیغ می شود را از دیگر برنامه های چهارمین روز از دهه وقف عنوان کرد و اظهار داشت: در این برنامه چهار دستگاه اتوبوس از امامزادگان طاهر (ع)، حیدر (ع) و محمد (ع) آغاز و به آستان مقدس امامزاده حسن (ع) ختم می شود و در آنجا به مناسبت شهادت امام رضا (ع) برنامه مفصلی در این امامزاده همراه با برگزاری ایستگاه صلواتی خواهیم داشت.

مسعودی به برگزاری همایش یاوران وقف در پنجمین روز دهه وقف اشاره کرد و گفت: این همایش ویژه فعالان فرهنگی، مذهبی و هیات امنای بقاع متبرکه و متولیان می باشد که این همایش ضمن تبلیغ وقف از این افراد تجلیل می شود.

وی توزیع یک هزار بسته معیشتی در پنجمین روز از دهه وقف را از دیگر این برنامه ها برشمرد و افزود: در این روز طرح میهمانان حضرت صاحب الامر (عج) که مقارن با روز جمعه است برگزار می شود به طوریکه در این روز تعدادی از کارگرانی که به صورت روزمزد در سطح شهر و میادین حضور دارند به عنوان میهمان امامزادگان دعوت می شوند که در این مراسم ضمن تجلیل و پذیرایی هدیه ای نیز به عنوان حقوق همان روزشان اهدا می شود.

وی تصریح کرد: در ششمین روز از دهه وقف غبارروبی آستان مقدس امامزاده حیدر (ع) کلاک کرج برگزار می شود ضمن اینکه همایش وقف و ترویج فرهنگی قرآنی با همکاری دارالقران بسیج استان البرز برگزار می شود.

مسعودی همایش وقف، فعالان اقتصادی و کارآفرینان برتر با موضوع اقتصاد مقاومتی را عنوان برنامه روز هفتم دهه وقف عنوان کرد و گفت: در روز هشتم این دهه نیز همایش تجلیل از مدافعان سلامت برگزار می شود ضمن اینکه یک مرکز واکسیناسیون کرونا در مسجد لیستر کرج افتتاح می شود.

وی افزود: در نهمین روز از دهه وقف همایش وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی با حضور ۲۰۰ نفر از وعاظ استان برگزار می شود که تبلیغ جریان وقف و اثرات و برکات وقف به خصوص در دوران کرونا که اشتغال ضربه خورده از اهداف برگزاری این همایش می باشد تا وعاظ در این خصوص وقف داشته باشند.

معاون اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: همایش وقف و رسانه با موضوع وقف های مشارکتی عنوان برنامه آخرین روز از دهه وقف می باشد که درنظر داریم یک پروژه وقف مشارکتی در فردیس نیز راه اندازی شود.

از ۱۲ تا ۲۱ مهرماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …