جمعه , 10 فروردین 1403

کمبود معلم در البرز را جدی بگیریم

سعید احد زاده پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: سالانه به علت مهاجرت ها، شاهد رشد بالای جمعیت دانش آموزی در البرز هستیم که ضرورت دارد، نیروی انسانی استان نیز متناسب با این جمعیت بویژه در دوره ابتدایی افزایش یابد.

وی بیان داشت: تعداد معلمان البرز پاسخگوی این جمعیت دانش آموزی نیست و اگر افزایش جمعیت دانش آموزی به همین روند باشد آموزش و پرورش حتی نمی تواند با معلم حق التدریسی نیاز کلاس های درس به معلم را دراین استان مرتفع کند.

وی دانشگاه فرهنگیان را یک فضای آموزشی- تربیتی مهم و تاثیرگذار در بین مراکز آموزش عالی دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت عمومی، زیرساخت اصلی سعادت یک ملت و پیشرفت یک کشور و در جمهوری اسلامی ، حرکت به سمت آرمان ها است.

احدزاده یادآورشد: دانشگاه فرهنگیان در پرورش نیروی انسانی آموزش و پرورش رسالت بسیار مهمی برعهده دارد.

وی با بیان اینکه برای تربیت نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش البرز نیاز به فضای مناسب دانشگاه فرهنگیان داریم، عنوان کرد: اختصاص مکان مناسب به دانشگاه فرهنگیان استان به دلیل اثر بخشی و کارایی هر چه بیشتر نظام آموزشی و پاسخگویی به نیازها و مطالبات دانشجو معلمان باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت نیروی انسانی توانمند و شایسته از نظر علمی- مهارتی برای تدریس در مدارس کشور و ارتقای سطح دانش تخصصی معلمان شاغل در پایه‌های مختلف تحصیلی فعالیت می کند که در استان البرز این دانشگاه از نظر کمی و کیفی و توسعه فضای فیزیکی نیاز به حمایت دارد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرز افزود: در دانشگاه فرهنگیان البرز رشته‌های مختلفی از جمله علوم تربیتی، تاریخ، علوم اجتماعی و جغرافیا آموزش داده می‌شود که از زمان شروع بیماری کرونا با امکانات فراهم شده ادامه تحصیل دانشجویان به صورت مجازی و از راه دور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: علم و دانش معلم برای وی اقتدار و پذیرش را به همراه دارد از این رو لازم است علاوه بر ارائه آموزش‌های صحیح علمی و تربیتی، مهارت‌های عملی معلمی همچون برقراری ارتباط و ایجاد گفتمان با دانش آموزان و مدیریت فضای آموزشی نیز در آموزش‌ها مدنظر قرار گیرد.

دانشگاه فرهنگیان البرز از سال ۱۳۹۱ در قالب ۲ پردیس امیرکبیر ویژه دانشجویان دختر و حکیم فردوسی ویژه پسران در این استان فعالیت خود را آغاز کرده است که تا کنون شمار زیادی دانشجو معلم از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد که با کمبود ۲ هزار معلم روبروست.

گفتنی است سالانه حدود ۸۰ هزار نفر به جمعیت استان البرز بر اثر مهاجرت افزوده می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …