پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

دانشجو معلمان البرز روز دانشجو را گرامی داشتند

 برنامه گرامیداشت روز دانشجو به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری و پخش زنده در بستر فضای مجازی دانشگاه فرهنگیان استان البرز روز سه شنبه با محوریت دانشجویی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: دانشجو نباید نسبت به مسائل سیاسی کشور بی تفاوت باشد و همانگونه که برای علم آموزی تلاش می کند در عرصه سیاسی نیز فعال باشد.

سالار قاسمی با اشاره به اینکه دانشجویی اوج قلیان جریانات سیاسی است، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی می گوید، دانشجو باید موذن باشد زیرا احیاگری جامعه را به همراه دارد.

وی بیان داشت: جامعه نیاز به هدف دارد و دانشجو باید کنشگر فعال در جامعه باشد تا از تحرک لازم برای رشد کشور برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: بی تفاوت بودن نسبت به مسائل جامعه به درد نمی خورد و هرفردی بویژه دانشجویان باید نسبت به جامعه و رویدادهای آن حساس باشند تا در مسیر توسعه کشور در کنار فعالیت علمی، ایفای نقش کنند.

قاسمی با بیان اینکه اقتدار علمی کشور ازدانشگاه شروع می شود، اضافه کرد: همانگونه که حضرت علی (ع) فرمودند، علم سلطان است چون جامعه ای که علم داشته باشد دیگر آقا بالا سر نمی خواهد.

وی ادامه داد: دوره لیسانس پایه است و دانشجویان بویژه دانشجو معلمان دراین دوره مهم باید از همان ترم اول با آموزش و پرورش ارتباط برقرار کرده و به دوره کارورزی اکتفا نکنند.

وی به نقش مهم معلم باسواد و با جذبه در فرآیند تعلیم و تربیت پرداخت و عنوان کرد: دانشجو معلمان درآینده ای نه چندان دور در چرخه رسمی آموزشی و تربیتی مدارس قرار می گیرند پس باید به توانمندی لازم دراین زمینه توجه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: مطالبه گری و تحول خواهی دانشجویان باعث شد که روز دانشجو در تاریخ رسمی ایران به ثبت برسد.

دانشجوی تحول خواه

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرز نیز دراین آیین گفت: تحول گرایی و تحول خواهی یکی از ویژگی های دانشجویان استو امروز دراین برنامه حاضر شده ایم تا پای صحبت های دانشجو معلمان استان بنشینیم و صدای آنها را بشنویم تا برای احقاق خواسته و مطالبات آنها تلاش کنیم.

سعید احدزاده اظهارداشت: از همه مشکلات و کاستی های دانشگاه فرهنگیان دراستان البرز واقف هستیم و با جدییت به دنبال رفع یا کاهش آن هستیم.

وی به ناکافی بودن فضای آموزشی و خوابگاه در دانشگاه فرهنگیان البرز پرداخت وخاطرنشان کرد: آموزش و پرورش البرز با توجه به اینکه کمبود فضای آموزشی دارد و تراکم دانش آموزی در کلاس های درس آن بالاست اما با این وجود فضای آموزشی مجاوررا به امیر کبیر پردیس دختران الحاق کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه قول به دانشجو معلمان البرز در برنامه روز دانشجو دادم، یادآورشد: خوشبختانه با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش البرز این فضا اضافه شد و خوابگاه دختران نیز بازسازی شد و همچنین مجوز ادامه تحصیل دانشجویان درکارشناسی ارشد در رشته های جغرافیا، علوم اجتماعی، تاریخ و تربیتی گرفته شد.

احد زاده ادامه داد: با تکمیل کادر هیئت علمی، جذب دانشجو در کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: همه دانشجو معلمان برای آموزش حضوری باید واکسن زده باشند چون واکسن زدن برای حضور درکلاس های درس الزامی است و همچنین دانشجویان از عملکرد دانشگاه انتقاد کنند چون نقد کردن باعث افزایش خدمات و پیگیری بیشتر برای رفع مشکلات می شود.

دراین آیین دانشجو معلمان جلسه پرسش و پاسخ برگزار کردند و به بیان عملکرد کانون ها ی دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان استان البرز پرداختند و همچنین با اهدا گل به همه دانشجویان، یاد و خاطره شهدای دانشجو گرامی داشته شد.

دانشگاه فرهنگیان البرز ۱۸۵۰ دانشجو دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …