پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

استاندار: جایگاه پنجم مازندران در مقابله با کرونا مرهون پرستاران است

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، سیدمحمود حسینی پور در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بانوی بزرگوار اسلام، حضرت زینب ( س ) رنج های بسیاری را در مسیر ارزش های الهی و صیانت از حریم ولایت متحمل شدند که تامل و تعمق در زندگی آن حضرت، بهترین الگو برای پرستاران عزیز ما در مسیر خطیر خدمتگزاری است.

وی ادامه داد : در دوران کرونا طی قریب به ۲ سال، پرستاران و پزشکان و مجموعه کادر بهداشت و درمان با ایثار و فداکاری برای درمان و پاسداری از سلامت هموطنان خود در خط مقدم انجام وظیفه کرده اند، که به سهم خود صمیمانه از تلاش و اهتمام این عزیزان قدردانی می کنم.

مقام عالی دولت در استان گفت : در مقابله با کرونا، پرستاران به این شغل به عنوان یک ارزش اخلاقی و رسالتی عاشقانه نگاه کردند و همراه با خانواده هایشان در ۲ سال اخیر با صبوری، در این راه ثابت قدم ماندند و مردم را از روزهای سخت و بحرانی به آرامش رساندند.

 حسینی پور با اشاره به اینکه به تعبیر حضرت امام خمینی (ره)؛ پرستاری از شغل های بسیار شریف است که اگر انسان به وظایف اساسی و شرعی خود عمل کند، عبادتی است در تراز عبادت های درجه اول، خاطرنشان کرد: باید در کیفی سازی خدمات پرستاری بیشتر تلاش شود و علوم پزشکی می بایست مقدمات این حوزه را تمهید کند.

وی با اشاره به این که رعایت پروتکل های بهداشتی، پیام جامعه پرستاری به مردم است، اظهار کرد: عادی انگاری در برابر این بیماری در برخی حوزه ها نگران کننده است و متاسفانه از این ناحیه دچار آسیب های جدی شدیم.

استاندار ادامه داد: از طرف جامعه پرستاری به مردم این پیام را باید بدهیم که به بهای اندک این موفقیت را کسب نکردیم و شهدایی از جامعه پرستاری در دفاع از سلامت تقدیم کشور شد و بسیاری از پرستاران از حقوق اولیه اجتماعی خود بخاطر ما گذشتند و حتی فرزندان خود را رها کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …