یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

هدف دشمن برهم زدن نظم اجتماعی است

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین از موضوعات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که مربوط به امروز یا دیروز نیست، افزود: رهبر معظم انقلاب برای اولین بار در آذرماه سال ۱۳۷۹ تبیین را مطرح و نکاتی پیرامون آن بیان فرمودند.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: در فرهنگ دینی و اسلامی به هر عملی که در مواجهه با دشمن یا باتحمل سختی و مشقت و با تلاش، کار و کوشش انجام می‌شود، جهاد می‌گویند.

وی تصریح کرد: عنصر مقاوم در شکل‌گیری مفهوم جهاد وجود دشمن و مبارزه با آن است بنابراین به تلاش‌ها، کوشش‌ها و کارهایی که انسان در محیط زندگی خود انجام می‌دهد که در آن عنصر مبارزه با دشمن نیست، جهد می‌گویند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه از برآیند مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب دریافت می‌شود که جهاد تبیین یک حرکت عادی نیست، گفت: جهاد تبیین یک تحول و تغییر جهادی است که ازلحاظ کمیت و کیفیت با روش‌های قبلی فرق دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه باید تبیین را تبدیل به یک عملیات گفتمانی کرد، افزود: این عملیات باید مرکب از عملیات‌های مختلف همچون تبلیغی، ترویجی، رسانه‌ای و فرهنگی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی تاکید کرد: باید گروه‌های هدف تبیین را توسعه داد و  هدف از  تبیین صرفا طلاب حوزه‌های علمیه یا نمازگزاران مساجد نیستند بلکه تمام اقشار و طبقات مختلف اجتماعی را شامل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام موضوعاتی که در تبیین مدنظر است در یک سطح نیست، گفت: در بیان تبیین گاهی موضوعات آن‌قدر بد تکرار شده که طرح مجدد آن ضد تبیین و گاهی برخی موضوعات آن‌قدر کم بیان‌شده که یک شبهه تبدیل به یک باور شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه در تبیین باید توجه کرد که تمام سوالات مردم ساخته دشمن و سیاسی نیستند، گفت: گاهی برخی شبهات مردم به‌عنوان ساخته دشمن و سیاسی تلقی می‌شود در صورتی ‌که این‌ طور نیست بنابراین باید تمام آنان را شنید و پاسخ داد.

وی بابیان اینکه در بحث تبیین نباید تکرار مکررات و بازخوانی داشته باشیم، ادامه داد: حوزه‌های علمیه در بحث جهاد تبیین باید تولید محتوا کنند و آن را در اختیار گروه‌ها و دسته‌های مختلف قرار دهند.

امام‌جمعه کرج با تاکید بر اینکه بدترین تبیین آن است که نقشه دشمن راندانیم، گفت: تبیین باید در مقابله با دشمن باشد اما متاسفانه برخی با تبیین و به اسم آن مشغول کامل کردن پازل دشمن هستند.

وی در ادامه به بیان اولویت‌های تبیین در مقطع کنونی پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم تبیین آرمان‌ها و اصول انقلاب را در درجه اول بیان فرمودند که هم‌اکنون نیز به‌شدت مورد هجمه است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تاکید بر اینکه حاکمیت دین، اصل جمهوری اسلامی، عدم تسلیم در مقابل دشمن و مستکبرین، استقلال کشور و مبارزه با فساد ازجمله آرمان‌ها و اصول انقلاب است، گفت: تبیین پیرامون آرمان‌ها و اصول انقلاب از اولین اولویت است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نیز به آن توجه کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه رهبری در دیدار با مداحان به اولویت دوم یعنی تبیین باورها به اسلام و آرمان‌های انقلاب اشاره کردند، اظهار داشت: ما باید با تمام ابزارها و امکانات به تبیین در این حوزه بپردازیم و نباید اجازه دهیم تا حساسیت مردم نسبت به مکتب اسلام و دین تضعیف شود.

وی با تاکید بر اینکه پاسخ به شبهات و امیدآفرینی ۲ وظیفه مهم حوزه‌های علمیه جدای از وظایف اولیه خود است، گفت: روح کلی بیانیه گام دوم و هدف از جهاد تبیین امیدآفرینی و القای امید در جامعه است.

رییس ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان البرز در پایان با تاکید بر لزوم ورود حوزه‌ها و مدارس علمیه به بحث تولید محتوا، گفت: حوزه باید با استفاده از ظریفت طلاب خلاق و توانمند در عرصه رسانه و محتوا به این مهم ورود کند.

در این نشست جمعی از مدیران مدارس علمیه استان البرز به بیان مشکلات، دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …