یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

کودکان ۱۷ درصد مبتلایان کووید ۱۹ در البرز

او ادامه داد: همین امر سبب شده تا در ستاد کرونا استان البرز برای مقاطع  تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول تصمیم گیری شود و آموزش در این مقاطع طی ۲ هفته به صورت غیر حضوری باشد.

بابایی افزود: آموزش مقطع متوسطه دوم و دانشگاه ها نیز با نظر آموزش و پرورش و مسئولان دانشگاه به صورت ترکیبی برگزار  می شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز تصریح کرد: محدودیت‌های هوشمند که در گذشته در اصناف و سیستم حمل و نقل عمومی و ادارات وجود داشت نیز اکنون پررنگ تر شده و افرادی که واکسن را تزریق نکرده باشند و یا عدم ابتلای آنان به کووید ۱۹ مشخص نشده نمی توانند خدمات بگیرند.

او با اشاره به اینکه میزان مراجعه روزانه به مراکز درمانی و بهداشتی البرز نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است،‌ گفت: بیماران سرپایی سه برابر ،‌ بستری ها ۲ برابر و ابتلا نیز در این استان چند برابر افزایش یافته است.

بابایی گفت: با افزایش شیوع کرونا و مراجعات به مراکز درمانی و بهداشتی قرار شده تا در روند محدودیت های کرونایی تغییراتی ایجاد و ابلاغ شود.

او افزود: محدودیت تجمع ها و اینکه ۲۰ درصد ظرفیت فضاها پرشود و اینکه افراد واکسیناسیون را کامل دریافت کرده باشند از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۹۰ درصد جمعیت هدف  استان دز اول ،‌۸۰ درصد دز دوم و ۲۸ درصد نیز دز سوم  واکسن کرونا را تزریق کرده اند، تاکید کرد: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲سال  اکنون با جدیت در البرز در حال انجام است .

از مجموع هفت شهرستان البرز کرج دروضعیت  قرمز و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان به مردم برای پیشگیری از ابتلابه کرونا، حفظ فاصله اجتماعی،‌استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …