جمعه , 10 فروردین 1403

بهترین گندم کشور از نظر کیفیت در استان البرز تولید شد

مجید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به فعالیت‌ها در زمینه افزایش ضریب مکانیزاسیون و تجهیز و نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی، اظهار داشت: یکی از عوامل افزایش بهره‌وری در واحدهای کشاورزی و دامپروری افزایش ضریب مکانیزاسیون است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی با اختصاص خط اعتباری ویژه و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت آمادگی دارد تا به نیاز تمام کشاورزان در خصوص خرید تراکتور کمباین و ادوات مربوطه و همچنین تجهیزات مرتبط با دام و طیور و شیلات  کمک تسهیلاتی کند، ادامه داد: این اعتبارات فاقد سقف بوده و کلیه درخواست‌ها در صورت تکمیل مدارک و وثایق قابل انجام است.

وی اضافه کرد: در خصوص افزایش ضریب خود اتکایی محصولات راهبردی در راستای اقدامات اقتصاد مقاومتی  برابر برنامه‌های ابلاغی این ستاد، سازمان‌های جهاد کشاورزی استان مکلف هستند که برابر برش ابلاغی اقدام به برنامه‌ریزی تولید محصولات اساسی شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی و مواد پروتئین دامی کند.

موسوی با اشاره به اینکه در سال 95 این سازمان موفق  به اجرای برنامه به میزان 108 درصد شد، بیان کرد: در سایه برنامه‌های اجرا شده گندم‌کار نمونه کشور با تولید نزدیک به 13 تن عملکرد در هکتار و همچنین تولیدکننده نمونه بذر کشوری از استان البرز انتخاب و موفق به کسب لوح افتخار از رئیس‌جمهور شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با آموزش و تنظیم کمباین‌ها میزان ریزش در کمباین‌ها کاهش یافته است، افزود: از نظر کیفی بهترین گندم تولیدی کشور در استان البرز تولید شده است.

موسوی با اشاره به اینکه در زمینه تولید مواد پروتئینی هم تمام برنامه‌ها اجرا و از لحاظ کمی و کیفی در زمینه‌های تولید شیر خام و تخم‌مرغ رشد مناسبی ایجاد شده است، اظهار داشت: در سال 95 حتی در زمینه صادرات دام زنده شامل گاو اصیل و گوسفند زنده، استان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری برنامه‌ها مدون و ابلاغ شده است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده و شرایط مناسب اقلیمی، رشد کیفی و کمی مناسبی وجود دارد و در این زمینه ستاد برداشت غلات تشکیل و کلیه برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تامین ادوات برداشت، تامین مراکز خرید و تمهیدات لازم جهت پرداخت وجوه خرید محصولات انجام شده است.

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …