یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

کلیدی شدن نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با واگذاری مسوولیت کارگروه آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی البرز به آموزش و پرورش نقش این نهاد فرهنگی کلیدی شد.

کلیدی شدن نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فرشته فهمیده، با اشاره به پیش بینی قرارگاه آسیب‌های اجتماعی در استانداری البرز، گفت: این کارگروه نیز در راستای آموزش مهارت‌های زندگی در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش استان فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان و جوانان به خصوص در محلات آسیب دیده، عامل مهمی در زمینه ارتقای سلامت روانی جامعه است.

فهمیده گفت: آموزش مهارت‌های زندگی و خود مدیریتی به نوجوانان و جوانان به خصوص در محلات آسیب دیده، عامل مهمی در زمینه ارتقاء سلامت روانی جامعه است و در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، اهمیت بسزایی دارد.

فهمیده با بیان اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی دراین استان نیازمند توجه ویژه و دوره‌های آموزشی مختلف برای جامعه هدف است، اضافه کرد: بیکاری، حاشیه نشینی، مصرف مواد مخدر، طلاق، خشونت و امثال آن از آسیب‌های اجتماعی شاخص هستند که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و هر کدام به نوعی بر دیگری اثرگذار است.

او افزود: آسیب‌های اجتماعی منجر به وجود آمدن معضلاتی همچون اختلافات دامنه‌دار خانوادگی می‌شود که بنیان خانواده را به عنوان مهمترین اصل جامعه به خطر می‌اندازد.

او ادامه داد: در زمینه تحصیل دانش آموزان به ویژه در ایام شیوع کرونا، مشکلات اجتماعی این حوزه نمود بیشتری پیدا کرد که موجب افت تحصیلی در برخی دانش آموزان و بروز سایر موارد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: بسیار مهم است برای رفع آسیب‌های اجتماعی زمینه اجرای دوره‌های آموزشی برای جوامع هدف با سرعت بیشتری فراهم شود.

او اضافه کرد: مردم باید به صورت ملموس ساماندهی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را احساس کنند.

فهمیده افزود: درقالب این کارگروه دوره‌های آموزشی توانمندسازی با نگاه جهادی و انقلابی در موضوعات اجتماعی برنامه ریزی شده است تا برای جامعه هدف در دستگاه‌های مختلف عضو قرارگاه اجتماعی در استان اجرایی شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …