پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

پنج میلیون دز واکسن رازی کووپارس آماده تحویل به وزارت بهداشت

پنج میلیون دز واکسن رازی کووپارس آماده تحویل به وزارت بهداشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمدحسین فلاح مهرآبادی گفت: پیش از این نیز پنج میلیون دز دیگر واکسن کرونا  تحویل هیات امنای وزارت بهداشت شده است.

وی در خصوص استفاده واکسن رازی کووپارس به عنوان بوستر دز (دز یادآور)، اظهار داشت: هم اکنون مطالعه بوستر دز در مراحل پایانی است که اگر جواب مثبت باشد واکسن می تواند به عنوان بوستر دز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تا ۲ هفته آینده بوستر دز را به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد، گفت: فرمولاسیون پنج میلیون دز واکسن جدید نیز انجام شده و آماده فیلینگ است.

فلاح مهرآبادی پیش بینی کرد که تا هفته آینده فیلینگ این واکسن ها انجام شود و در صورتیکه وزارت بهداشت قراردادی منعقد کند می توان این میزان واکسن را هم تحویل این وزارتخانه داد.

وی در خصوص کارآزمایی بالینی واکسن «رازی کووپارس »  رده سنی زیر ۱۸ سال نیز گفت: پروتکل کارآزمایی واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال را برای سازمان غذا و دارو ارسال کردیم که بر اساس سیاست های وزارت بهداشت بایستی این واکسن با سینوفارم مقایسه می شد.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خاطرنشان کرد که روز گذشته به ما اطلاع دادند با تغییر پروتکل موافقت شده و تا دو هفته آینده مجوز مطالعه در این گروه سنی را هم اخذ خواهیم کرد یعنی فقط واکسن رازی مورد بررسی قرار گیرد در حالیکه پیش از این گفته بودند مقایسه رازی با سینوفارم باشد.

وی  ادامه داد: این درحالی است که داوطلبان شرکت  کننده در کارآزمایی رازی فقط  تاکید بر تزریق رازی کووپارس دارند که این موافقت گرفته شد که فقط با رازی کار انجام شود.

وی در خصوص بوستردز یادآور شد که بیشتر مطالعه برای بوستردز انجام شده که تا چند روز آینده نتایج به سازمان غذا و دارو ارسال می شود و آن را می توانند به عنوان بوستر استفاده کنند.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی مستقر در حصارک کرج از سال ۱۳۰۳ تاکنون در زمینه تولید واکسن های انسانی و دامی فعالیت می کند.

این موسسه یکی از مهمترین مراکز علمی – تحقیقاتی و تولیدی جهان و غرب آسیا به شمار می رود.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …