شنبه , 1 اردیبهشت 1403

شهرداری کرج نیم درصد درآمد را به کتابخانه ها اختصاص دهد

نورمحمد فردی روز چهارشنبه در  بیست و هفتمین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های همراه و همکار با مجموعه کتابخانه‌ها تعامل سازنده و اثرگذاری را با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز داشته باشند.

وی  با تاکید بر پیگیری و التزام اعضای انجمن نسبت به اجرای کامل مصوبات جلسه اظهار داشت:  یکی از ابزارهای ضروری برای ارتقای سطح فرهنگ هر جامعه‌، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، که در این بین  بهره مندی از تجارب گذشتگان به عنوان چراغ راه آینده نیز مستلزم ثبت و انتقال مکتوب آن به نسل‌های بعدی است که این امر نیز اهمیت و جایگاه کتاب را برای همگان بیش از پیش آشکار می‌کند.
 سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست گفت:  با توجه به بازگشایی تمام کتابخانه‌های عمومی استان، در هفته کتاب، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌ها و خدمات متنوعی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای اعضای کتابخانه‌های عمومی درنظر گرفته است.

هادی آشتیانی با بیان اینکه موانع واگذاری زمین کتابخانه عمومی دکتر معین مهرشهر و التزام شهرداری کرج برای  پرداخت معوقات سهم نیم درصد کتابخانه ها همچنان به قوت خود باقی است خواستار مساعدت استانداری البرز برای اجرای کامل این مصوبات شد.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرایی برخی پروژه‌های تکمیل نشده اظهار داشت: پروژه ساخت کتابخانه عمومی خیابان قائم ماهدشت که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده با گذشت حدود ۱۰ سال، نیاز به مساعدت برای تخصیص اعتبار صددرصدی دارد.
آشتیانی همچنین به پروژه افزایش بنای کتابخانه مقدس اردبیلی  استان البرز  اشاره کرد و گفت : با توجه به پایین بودن سرانه فضای کتابخانه‌ای و نیاز شهرستان فردیس پس از اخذ مجوزهای لازم توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، پیگیری افزایش بنای این کتابخانه آغاز شد که با استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین  ۱۱۸ مترمربع  به بنای موجود اضافه شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به  تمدید مهلت جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۰ آذرماه  امسال اشاره کرد و خواستار  مشارکت فعالانه  دستگاه‌های اجرایی از طریق اطلاع رسانی جشنواره در سایت‌های خبری، صفحات مجازی و تابلوی اعلانات ادارات و سازمان‌ها شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …