پنجشنبه , 30 فروردین 1403

درباره اُمیکرون بیشتر بدانید

متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اگرچه بیشتر موارد مبتلا، از نوع خفیف می‌باشند، ولی این سویه بسیار مسری است و می‌تواند تعداد بسیار زیادی از افراد را درگیرکند.

علیزاده گفت: این سویه با علائم ریوی کمتر، احساس کوفتگی بیشتر، شیوع کمتر اختلال بویایی، چشایی و سن پایین‌تر همراه است.

او افزود: علائم آن شامل گرفتگی بینی، عطسه، سرفه متناوب و خشک، کوفتگی بدن، تعریق شبانه و سردرد از علائم واریانت امیکرون هستند.

متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: انتظار می‌رود واکسن‌ها در مقابل بیماری شدید، بستری شدن و مرگ کماکان مقاومت کنند، هرچند امکان ابتلای واکسینه‌ها نیز وجود دارد.

علیزاده افزود: هنوز بهترین راه مقابله با پاندمی کرونا و واریانت‌های جدیدش همان واکسیناسیون، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از هرگونه تجمع و ضدعفونی دست و سطوح آلوده است.

او گفت: تعدادی از افرادی که در موج‌های اول و دوم ویروس کرونا به این ویروس مبتلا شدند یا خیلی زود واکسینه شدند درصدی از ایمنی آن‌ها طی گذشت زمان از بین رفته است بنابراین وزارت بهداشت تاکید دارد آن دسته از افرادی که نوبت سوم تزریق واکسن آن‌ها رسیده است حتما تزریق واکسن را انجام دهند، زیرا ممکن است در اثر گذشت زمان سطح ایمنی بدن آن‌ها کاهش پیدا کرده باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …