جمعه , 31 فروردین 1403

آغاز برنامه های هفته تربیت بدنی در بستر شاد البرز

سالار قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  با اشاره به اینکه ویروس کرونا باعث شده برنامه های هفته تربیت بدنی مدارس به صورت مجازی در بستر شاد برنامه ریزی شود،خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش توجه به فعالیت‌های ورزشی و تندرستی دانش آموزان است.

وی بیان داشت: ورزش به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی نقش اساسی و بنیادی در زندگی امروز دارد زیرا ورزش رمز سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن، ارتقا سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

قاسمی به فعالیت ۸۷۰ معلم تربیت بدنی در مدارس البرزپرداخت واضافه کرد: معلمان تربیت بدنی استان پا به پای سایر معلمان در دوران درخانه ماندن دانش آموزان به طراحی و تولید فیلم درخصوص تمرینات ورزشی در فضای مجازی پرداختند.

وی تصریح کرد: دراین هفته معلمان تربیت بدنی برای رشد و ارتقای سلامت دانش آموزان اقدام به تهیه و انتشار پیام های آموزشی و تربیتی با محوریت نقش مهم ورزش درسلامتی انسان می کنند.

وی یادآورشد: معلمان با ایجاد گروه در شبکه‌های مجازی، درس تربیت بدنی را به صورت روزانه در قالب فعالیت‌ها و بازی‌هایی متناسب با سن، جنس و دوره تحصیلی دانش آموزان و اهداف درس تربیت بدنی تهیه کرده و در قالب کلیپ‌های چند دقیقه‌ای در بخش آمادگی جسمانی و مهارت‌های جسمی و حرکتی منتشر می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز درادامه به راه اندازی ۵ کلاس درس تربیت بدنی درمدارس اشاره کرد و افزود: درهفته تربیت بدنی  ۲۱ مدرس استان هم به مجموعه طرح پویا مدارس استان می پیوندد.

وی برگزاری همایش، وبینارها، اجرای بسته تحولی ملی سواد حرکتی، مسابقات ورزشی در رشته هایی چون فوتسال، والیبال و تیراندازی برای دانش آموزان و فرهنگیان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته تربیت بدنی درمدارس و اداره های آموزش و پرورش البرز ذکرکرد.

قاسمی تاکید کرد: یکی از مهمترین رویکردهای کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه توجه به ورزش و تربیت بدنی در میان جمعیت دانش‌آموزی است چراکه به اهمیت توسعه ورزش و نقش تعیین کننده آن در سلامت و شادابی نسل نوجوان و جوان و افزایش ضریب هوشی در جهت یادگیری مطالب علمی و به دنبال آن توسعه علم پی برده اند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …