سه شنبه , 25 اردیبهشت 1403

آرایش کاری امدادگران برای حضور در جاده های پرتردد البرز

به گزارش ایرنا، قرار گذرفتن البرز مسیر  ۱۴ استان کشور  سبب شده تا روزانه به  طور متوسط حدود یک میلیون  و ۵۵۰ هزار تردد خودرویی در جاده های البرز انجام می شود که بیشترین ترددها در آزاد راه کرج – قزوین ، کرج – تهران، جاده گردشگری کرج – چالوس ، آزاده راه غدیر و اتوبان شهید همت به ثبت رسیده است .

در این میان جاده  گردشگری کرج- چالوس به دلیل وجود جاذبه های زیبا در تمام فصول سال دارای ازدحام خودرویی بوده  و همین سبب شده تا از نظر امدادگری دارای شرایط ویژه باشد.

وجود رودخانه کرج با تمام زیبایی های آن و شمار زیادی مکان پذیرایی موجب شده تا بسیاری از گردشگران و مسافران این مسیر را برای رفت وآمد انتخاب کنند.

با این حجم از تردد در مسیرهای ارتباطی که سبب پرترافیک شدن تمام محورهای ارتباطی البرز شده، نقش دستگاه های امدادگر از نیروی انتظامی گرفته تا اورژانس ، هلال احمر و دیگر دستگاه های خدمات رسان چندین برابر شده که البته در فصل زمستان با توجه برفی شدن این مسیرها از جمله جاده چالوس و احتمال ریزش بهمن و سقوط سنگ نقش  این دستگاه ها با هدف حفظ ایمنی و سلامت مردم حیاتی و کلیدی است.

به همین منظور هر ساله پیش از شروع فصل زمستان مانور آمادگی فصل سرما  با حضور دستگاه های خدمات رسان در استان البرز برگزار می شود که برنامه  امسال  این  آمادگی، امروز دوشنبه در ستاد  فرماندهی انتظامی استان کلید خورد.

در همین راستا  تیم های امدادی نظارتی  نیروی انتظامی، آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس  با تجهیزات کامل برای خدمات رسانی به مسافران فصل سرما به صف شدند و آرایش کاری گرفتند.

جدا از سخنرانی ها که در این گزارش به بخشی از آنها اشاره خواهد شد، در این مراسم فیلمی از حوادث  ناخوشایند سال های گذشته در مسیر ارتباطی کرج –  چالوس  از جمله  سقوط مرگبار یک اتوبوس اتوبوس مسافربری در دریاچه سد امیر کبیر پخش شد تا حساسیت نظارتی و  امدادرسانی بیشتر شود.

 روند خدمات رسانی به مسافران این اتوبوس و ۲ نفر از افرادی که نامشان درلیست مسافران بود اما اثری از آنها در بین آنان پیدا نشده بود، در بخشی از این فیلم نمایش داده شد.

جذابیت  فیلم  این  بود که یکی از این ۲ نفر زنده از دل برف بیرون آورده شد اما نفر دیگردر لابه لای صندلی های اتوبوس نجات پیدا کرد.

فرمانده انتظامی البرز نخستین سخنران این نشست بود که در بخشی از سخنان خود بر لزوم هم افزایی بین تمام دستگاه های ایجاد کننده امنیت در استان اشاره و بر این باور بود که انتظارات مردم برای امنیت بیشتر شده و این در واقع حق مردمی است که از جانشان برای حفظ این ممکلت گذشته اند تا این نظام حفظ شود.

سردار عباسعلی محمدیان در  سخنان خود عنوان کرد که توفیق خدمت در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی به همه مسوولان داده شده که باید قدر این توفیق را دانسته و از این فرصت برای کسب رضایت مردم بهره گرفته شود.

وی همچنین گفت که هر آنچه که در توان داریم بایستی برای رضایتمندی این مردم به کار بگیریم.

آغاز رزمایش طرح انتظامی ترافیکی در البرز

سرهنگ رضا گودرزی رییس پلیس راه البرز از دیگر سخنران این نشست که به گوشه ای از اقدامات صورت گرفته و فعالیت هایی که در این مانور بر روی آنها برنامه ریزی شده اشاره  کرد و افزود: از امروز یکم آذر ماه رزمایش طرح انتظامی ترافیکی آغاز شده که تا بیستم اسفند ماه امسال  ادامه  دارد؛

 در این طرح سازمان های دخیل از جمله راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو هر کدام به نوبه خود وظایف خود را انجام خواهند داد.

وی بیان داشت: جاده هایی مانند کرج –  چالوس که در معرض حوادثی از جمله سقوط بهمن، ریزش کوه و شرایط متفاوت جوی است همیشه در آبستن بحران هایی است که بایستی آمادگی خود را داشته باشیم.

گودرزی همچنین به آمار تصادفات زمستان سال گذشته  البرز اشاره و گفت: میزان تردد در استان چهار و نیم برابر کل کشور است که این وظیفه ما را سنگین تر کرده است، بر همین اساس آمار جانباختگان سال ۹۹ با انجام  رزمایش هشت درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است.

محمد باقر خلفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز نیز در این مراسم گزارشی از روند خدمات رسانی این دستگاه با اجرای طرح زمستانی عنوان و بیان داشت:  در اجرای  این طرح سه پایگاه  در جاده کرج – چالوس،  ۲ پایگاه در آزاد راه کرج – قزوین،  یک پایگاه در جاده  اشتهارد – کرج ،  یک پایگاه در شهرستان طالقان و یک پایگاه کوهستانی در شهرستان کرج  به همراه  تعدادی پایگاه سیار در محورهای مواصلاتی البرز به مردم  خدمات رسانی می کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش ایمنی برای کاهش حداکثری حوادث رانندگی و همچنین مقابله با سایر حوادث زمستانی مانند سرمازدگی، کولاک و یخبندان از اهداف مهم  عنوان کرد.

خلفی تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان با تمام توان برای حفظ ایمنی جاده ها و امنیت مسافران پای کار هستند اما در این حال انتظار ما از مسافران و مردم این است که  قبل از سفر در محورهای مواصلاتی، ایمنی خودرو را بررسی و از وضعیت راه ها نیز اطلاع داشته باشند.

همچنین با تجهیزات و ایمنی کامل در مسیرهای ارتباطی به خصوص در محورهایی که شاهد بارندگی، برف و کولاک هستیم تردد کنند.

علی زندی فر مدیر کل راهداری البرز نیز در این مراسم به تشریح خدمات این دستگاه برای اجرای هر چه بهتر این رزمایش پرداخت و می گوید که با هدف خدمات رسانی بهتر در این بخش از شهریور ماه ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات به روز رسانی و ۲۰ هزار تن نمک خریداری و ذخیره سازی شده است.

همچنین  ۱۶۰ نیروی راهداری در قالب ۱۶ راهدار خانه و ۱۱ تیم  در زمستان  امسال به مردم  البرز خدمات رسانی می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …