دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

کشاورزان اجازه سوء استفاده به مخلان نظم را نمی دهند

حسین محمدرضایی شامگاه پنجشنبه و در پی  پایان تجمع کشاورزان دراصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  به هیچ فرد، صنف و  جریان سیاسی اجازه بهره برداری و سوء استفاده از دادخواهی و مطالبه  کشاورزان را برای رسیدن به اهداف ضد انقلابیشان  نخواهیم داد.

وی با استناد به آیه” ۱۴۸ سوره نساء ” حق طلبی جامعه کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این آیه آمده است که “خدا دوست ندارد کسی به گفتار زشت صدا بلند کند مگر آن که ظلمی به او رسیده باشد ، همانا خدا شنوا و داناست ” که بر این اساس مطالبه گری کشاورزا ن بر حق است.

 عضو هیات مدیره صنف کشاورزی اصفهان تصریح کرد که  اگر در زمان حاضر نیز صنف کشاورزی با جهاد کشاورزی برای بازگشایی زاینده رود به توافق برسد، ۵۰ میلیون متر مکعب آب باز می شود اما با این میزان آب نمی توان کشت کرد.

وی گفت : کمترین میزان آب رهاسازی شده برای کشت کشاورزان تا پیش از این ۷۰ میلیون متر مکعب بود که در این حالت به زمین های  کشاورزی که در پایان شهر ورزنه قرار داشت، آب نمی رسید.

محمدرضایی پرداخت خسارت به کشاورزان و استانداردسازی پساب فاضلاب در راستای آبیاری کشت کشاورزان و ارائه گزارش از پیگیری و اجرای مصوبات از سوی استاندار هر ۱۵ روز یکبار را از موارد مورد توافق ذکر کرد.

دیگر عضو هیات مدیره صنف کشاورزی استان اصفهان  نیز  گفت: خردادماه امسال مصوبه ای با حضور مقامات استانی از جمله دادستان و استانداری و نهادهای مرتبط مبنی بر تخصیص ۲۵۰ میلیون متر مکعب برای آبیاری  درختان و کشت پاییزه مطرح شد.

وی افزود: ذخیره سد زاینده رود در حال حاضر ۱۷۰ میلیون متر مکعب است که با نگهداشت ۱۲۰ میلیون متر مکعب برای شرب، تنها ۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه می ماند که این میزان آب کفاف کشت را نمی دهد و باید منتظر بارش باران بمانیم.

جعفری عدم بارگذاری های جدید و اعلام تاریخ بازگشایی زاینده رود را خواسته مهم جامعه کشاورزان استان معرفی کرد و گفت: مقرر شده کمیته ای با حضور نماینده ای از استانداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و صنف کشاورزان تشکیل شود و بر اجرای درخواست ۹ گانه کشاورزان است، نظارت و پیگیری شود.

عضو دیگر هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان  گفت:در لوای اعتماد کشاورزان امکان رسیدگی و تحقق به مطالبات کشاورزان میسر است که برای بار دیگر با تضمین اعتماد پیش رفتیم.

حسین وحیدا ادامه داد: اجرای مصوبات شورای عالی آب، شورای هماهنگی زاینده رود و شورای تامین استان اولین خواسته کشاورزان است.

وی  با بیان اینکه صنف کشاورزی هیچ گونه فراخوانی مبنی بر تجمع مردم و کشاورزان در ۵ آذر منتشر نکرده است و پیامک آن به تمام کشاورزان داده می شود، بیان داشت: برای رسیدن به توافق با مسوولان استان ۱۰ روز تمام مذاکره می کردیم و کشاورزان بار دیگر منتظر تحقق وعده مسوولان هستند و ما اجازه سوء استفاده از مطالبات کشاورزان را نخواهیم داد.

 به گزارش ایرنا،  گروهی ازکشاورزان شرق و غرب اصفهان ازحدود ۲۰ روزقبل به دلیل جاری نبودن زاینده رود و عدم دریافت حقابه برای کشت در بستر خشک زاینده رود به شکل شبانه روزی حضور یافتند.

این تجمع پس ازتوافق با مدیران استان اصفهان امروز پایان یافت .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …