شنبه , 15 اردیبهشت 1403

آغاز ویژه برنامه های میلاد حضرت علی (ع ) در بستر شاد البرز

« جواد محمدی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  با تبریک فرا رسیدن ۱۳  ماه مبارک رجب سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) ، افزود: این مناسبت در نزد شیعیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و مردم همه ساله با برگزاری آیین های جشن و شادی این مناسبت را برگزار می کنند.

وی بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بزرگداشت این مناسبت مذهبی در مدارس استان البرز به سمت بستر فضای مجازی تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه تا قبل از شیوع ویروس کرونا دانش آموزان نیز درآیین معنوی اعتکاف شرکت می کردند،خاطرنشان کرد: امسال نیز دانش آموزان میلاد حضرت روز علی (ع) و روز پدر را در شبکه شاد با ارسال آثارخلاقانه خود جشن می گیرند.

محمدی یادآورشد: دانش آموزان البرز به یاد همکلاسی های خود که پدرانشان شهید شده اند نیز پیام هایی را با عنوان پدر آسمانی بارگذاری می کنند.

وی تصریح کرد: هیات های مذهبی و تشکل های دانش آموزی استان نیز با همراهی مربیان و معاونین پرورشی اقدام به ترویج فرهنگ علوی بویژه احسان علوی می کنند.

وی بارگذاری پیام ها ی تربیتی در قالب شعر، قرآنی، سرود، عکس نوشته، داستان کوتاه، قصه های قرآنی، روایات ، کلیپ، احادیث، مولودی خوانی، نقاشی و نماهنگ با موضوع علوی را از جمله برنامه های میلاد حضرت علی (ع) در بستر شاد مدارس البرز ذکر کرد.

 رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: تعدادی از کارشناسان، معاونین و مربیان پرورشی نیز پاسخگویی به شبهات امامت و ولایت  و فرمایشاتی از حضرت رسوا اکرم (ص ) در خصوص حضرت امام علی (ع) را با هدف ترویج فرهنگ علوی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه فقط یک کتاب نیست بلکه میراثی از مقام امامت و فرهنگ والای علوی است،عنوان کرد: با موضوع کتاب نهج البلاغه برای دانش آموزان مطالب آموزنده در بستر شاد بارگذاری می شود.

محمدی ادامه داد: این برنامه ها با هدف تبیین اندیشه و سبک زندگی حضرت علی (ع) در بین دانش آموزان و خانواده ها برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی نقش بسیار مهمی در کاهش تنش‌ها و مشکلات در جامعه دارد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …