سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

کار برداشت غلات البرز با ۴۵ دستگاه کمباین انجام می شود

علی حیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۹۰ درصد کمباین های فعال در استان مهاجر از دیگر استان های کشور می باشند، افزود: در زمان اوج برداشت غلات، تعداد کمباین های فعال به ۷۰ دستگاه نیز می رسد.

وی بیان داشت: در سال زراعی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹) ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این استان تحت پوشش محصول استراتژیک گندم قرار گرفته که از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون محصول  یک هزار و ۸۰۰  هکتار از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شده است.

حیدری اظهار داشت:‌ تاکنون از یک هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی درو شده استان ، چهار هزار و ۵۰۰  تن گندم برداشت شده که سه هزار تن آن به صورت تضمینی توسط مراکز خرید فعال در استان و یک هزار و ۵۰۰  تن آن به صورت توافقی توسط کارخانجات تولیدی و فرآوری خریداری شده است.

وی گفت: همچنین از  هفت هزار و ۲۵۰  هکتار اراضی زیر پوشش محصول جو آبی، حدود ۵۰ درصد این اراضی که افزون برسه هزار و ۱۰۰  هکتار می باشد، محصول برداشت شده است.

حیدری قیمت خرید تضمینی گندم را حدود پنج هزار تومان و توافقی را حدود هر کیلو ۳۰۰ تومان گرانتر عنوان کرد و افزود: محصول جو نیز که بیشتر توسط دامداران به صورت مستقیم و توافقی خریداری می شود که با قیمت  پنج هزار و ۸۰۰ تومان  برای هر کیلو به فروش رفته است.

وی یادآور شد که کار برداشت محصول در اراضی گندم تا ۲۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

استان البرز حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …