چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

دانش آموزان البرز در بازسازی عتبات عالیات مشارکت فعال خواهند داشت

فرشته فهمیده روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک ستاد عتبات عالیات و آموزش وپرورش استان البرز گفت : برهمین اساس تفاهمنامه مشترک بین آموزش و پرورش و ستاد عتبات عالیات استان به امضا رسید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با  گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهارداشت: تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات یکی از ابداعات و ابتکارات این سردار شهید بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف هر مسلمان شیعه حفظ و نشر معارف اهل‌بیت (ع ) است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان البرز در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تقویت روحیه تربیتی و معنوی دانش آموزان در این اقدام خداپسندانه همانند گذشته درسال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مشارکت می کند.

فهمیده  بیان داشت: اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز مسوولیت پیگیری و اجرای برنامه های ستاد عتبات عالیات در مدارس استان را در بخش جمع آوری نذورات ، تهیه بسته فرهنگی و انتشار محتوای تربیتی و تبلیغی برعهده دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: برای عملیاتی کردن محورهای این تفاهمنامه ، کانال ویژه ستاد عتبات عالیات  استان البرز در بستر شبکه شاد  فعال می شود.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا مانع حضور دانش آموزان در مدارس شد،افزود: با این وجود کمک های دانش آموزان و فرهنگیان به ستاد عتبات عالیات همچنان ادامه دارد اما انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی با حضور دانش آموزان در مدارس از تاثیرگذاری بیشتری برخورداراست.

فهمیده عنوان کرد: در شورای معاونین آموزش و پرورش البرز نیز به محورهای مهم تفاهمنامه منعقد شده بین ستاد عتبات عالیات و آموزش و پرورش استان پرداخته می شود تا بستر مناسب برای اهداف تعریف شده درآن فراهم آید.

کمک به عتبات اعتقادی – قلبی است

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در این نشست خدمت در ستاد را افتخاری بزرگ دانست و گفت: فعالیت در این ستاد در راستای تقویت محور مقاومت است.

علی اسلامخواه با اشاره به اعتماد مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات، یادآورشد: کمک‌های نقدی و نذورات مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان با توجه به شرایط کرونا و مشکلات معیشتی و اقتصادی بیشتر از سال گذشته بود که این نشان از ارادت و علاقه مردم البرز به ائمه معصوم (ع) دارد.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری نذورات و گسترش فرهنگ مرتبط با این موضوع در استان البرزنیاز به اهتمام دارد که آموزش و پرورش به دلیل جایگاه ویژه ای که دارد می تواند دراین حرکت مقدس نقش آفرینی کند.

وی یادآورشد: تکیه کردن به ائمه اطهار(ع) یکی از اعتقادات قلبی ملت ایران است که این مهم را می توان با سقوط صدام و بازشدن راه کربلا به برکت خون شهدا درساخت صحن های ائمه (ع) دید.

اسلامخواه تاکید کرد: در راستای جمع آوری کمک‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان شماره حساب جداگانه توسط اداره‌کل آموزش و پرورش البرز وستاد بازسازی عتبات عالیات استان و یا شماره حساب ستاد عتبات عالیات استان البرزاعلام می گردد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …