سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

نخستین روستابازار البرز در شهرستان نظرآباد به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا، راه اندازی روستابازارها به منظور عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی ، باغی و دامی  و  توسعه و تقویت مناطق روستایی توسط سازمان تعاون روستایی کشور انجام می شود.

در قالب طرح« روستابازار» شرایطی فراهم شده که تولیدات روستایی در قالب فروشگاه های ثابت از طریق امکانات فروشگاهی سازمان تعاون روستایی عرضه شود.

با راه اندازی این روستابازارها بهای تمام شده محصولات برای مصرف کننده کاهش می یابد و اشتغالزایی برای روستائیان درپی دارد.

نخستین روستابازار البرز در شهرستان نظرآباد به بهره برداری رسید

مدیر تعاون روستایی استان البرز در آیین بهره برداری از نخستین روستا بازار البرز گفت: این پروژه حاصل تلاش و همیاری بخش تشکل ها، تعاونی های کشاورزی و مدیریت شهری است و کاری است که در شرایط فعلی کشور به لحاظ  اقتصادی به آن نیاز مبرم داریم.

«سید محسن موسوی» افزود: راه اندازی این مراکز موجب دسترسی آسان مردم  به محصولات کشاورزی می شود ضمن اینکه پایداری در تولید را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نظرآباد قطب تولید محصولات کشاورزی به خصوص محصولات دامی در استان  البرز می باشد، اظهار داشت: علیرغم وجود این ظرفیت در نظرآباد، تولیدکنندگان با مشکل بازار مصرف برای محصولاتشان روبرو هستند.

موسوی با بیان اینکه تفاوت قیمت بین تولیدکننده و بازار تاسف بار است، گفت: یکی از وظایف تشکل ها و تعاونی های روستایی رساندن محصول با حداقل قیمت به دست مصرف کننده با هم افزایی با یکدیگر است.

البرز از استان های پیشرو در هوشمندسازی شبکه تعاونی ها است

مدیر تعاون روستایی استان البرز در ادامه به موضوع هوشمندسازی شبکه تعاونی ها با راه اندازی سامانه «بازارگام» اشاره کرد و افزود: این استان یکی از استان های پیشرو در این زمینه است که در ۲ یا سه فعالیت محصولات غذایی را به صورت اینترنتی با پایین ترین قیمت در اختیار مردم قرار می دهد.

وی یادآور شد که به زودی در این روستابازار پلتفرم فروش اینترنتی راه اندازی می شود تا مردم منطقه با شرایط مناسب در این شرایط کرونایی اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

نخستین روستابازار البرز در شهرستان نظرآباد به بهره برداری رسید

تعاون روستایی با پیشینه ای طولانی به پویایی و بالندگی برسد

فرماندار شهرستان نظرآباد نیز در این آیین گفت: راه اندازی این روستابازار کمک زیادی به مردم منطقه در شرایط اقتصادی سخت حاضر می کند تا با قیمت منصفانه و متعادل تری اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

«ارسلان قاسمی» با اشاره به اینکه تعاون روستایی سبقه ای طولانی در تامین اقلام مورد نیاز مردم روستایی حتی در دور افتاده ترین مناطق دارد، افزود: تعاون روستایی با راه اندازی فروشگاه هایی محصولات را با کمترین قیمت به دست مردم می رساند ضمن اینکه تسهیلاتی ارزان قیمت نیز در اختیار مردم قرار می داد.

وی اظهار داشت: در این شرایط  انتظار می رود تا تعاون روستایی با تجهیز به دانش روز پویایی و بالندگی بیش از پیش را در سطح کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما واسطه گری را در چرخه تولید تا مصرف نفی نمی کنیم، گفت: اقتضای اقتصاد واسطه گری دارد و هر اقدامی که منجر به کم شدن واسطه شود که هم نفع تولید کننده و هم مصرف کننده را در پی داشته باشد، حمایت می کنیم.

قاسمی افزود: مناطقی همچون مسکن مهر این شهرستان با خلاء جدی وجود این مراکز عرضه روبرو می باشد ضمن اینکه شهرک فرهنگیان نظرآباد نیز که از لحاظ موقعیت جغرافیایی جایگاه ممتازی دارد ولی زیرساخت های خدماتی خوبی ندارد.

نخستین روستا بازار استان البرز در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع بنا شده که یک هزار متر مربع آن به ساختمان بازار و یک هزار متر مربع به پارکینگ مراجعین اختصاص دارد.

با راه اندازی این روستابازار که با سرمایه گذاری پنج میلیارد تومانی شرکت تعاونی دامداران صنعتی نظرآباد راه اندازی شده، برای ۲۰ نفر اشتغالزایی شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …