یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

نماینده مجلس: میزان ارز ترجیحی کشور به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

«علی حدادی» روز دوشنبه در آیین بهره برداری از نخستین روستابازار استان البرز واقع در شهرستان نظرآباد، به سه مصوبه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: حذف ارز ترجیحی یکی از دغدغه های مردم و کشاورزان به خصوص در موضوع نهاده های دامی است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا سه شنبه هفته  گذشته  موضوع حذف ارز ترجیحی در لایحه ای مطرح شد  که در این زمینه  مباحث سنگینی در کمیسیون تلفیق مجلس 

انجام شد.

وی حذف ارز ترجیحی را نیازمند جراحی اقتصادی دانست و گفت: در جریان  عملیات جراحی  اقتصادی باید جوانب کار سنجیده شود.

حدادی موضوع اصلی را در حذف ارز ترجیحی دغدغه معیشت مردم عنوان کرد و افزود: یکی از مباحث در این کمیسیون تعیین تکلیف نهاده های دامی و کالاهای اساسی و دارو در صورت حذف ارز ترجیحی است.

وی با اشاره به افزایش ارز ترجیحی برای سال آینده، خاطرنشان کرد که با افزایش این ارز امیدواریم دیگر دغدغه ای در موضوع نان، دارو و نهاده های دامی وجود نداشته باشد و دولت بتواند خدمات خود را ارائه دهد.

اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در کمیسیون تلفیق را دغدغه  قانون بازنشستگان در خصوص حقوقشان دانست و گفت: سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص یافت.

وی افزود: برای سال آینده نیز به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز ۹۰ هزار میلیارد تومان دیگر مصوب شد.

وی یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی را موضوع رتبه بندی فرهنگیان عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع نیز دغدغه دیگری بود که برای ۶ ماه از سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بودجه ۲۵ هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده بود که این عدد با تصویب کمیسیون تلفیق به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

حدادی همچنین به موضوع طرح های محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۱۵۹ میلیارد تومان برای اجرای طرح های محرومیت زدایی مصوب شد که امروز با کلنگ زنی پنج طرح آبرسانی در روستاهای ساوجبلاغ این طرح آغاز شد.

صنایع تبدیلی مهره مفقوده بخش کشاورزی

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، چهارباغ و طالقان  درمجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه های بخش کشاورزی و تولید صنایع تبدیلی می باشد که به عنوان مهره مفقوده در این بخش به شمار می رود که باید پیگیری لازم در سطح استان و کشور برای رفع این موضوع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص نشست هایی با استاندار و وزارت کشور داشتیم، افزود: باید حمایت های لازم برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی انجام شود که این حمایت ها از کشاورزان است.

راه فرار مالیاتی دلالان و واسطه گرها بسته شد

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات در تولید محصولات کشاورزی، شبکه توزیع است که دلالان، واسطه ها و میان واسطه ها مشکلات زیادی را در این عرصه ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان زحمات زیادی در عرصه تولید می کشند ولی تا محصول به دست مصرف کننده برسد افزایش قیمت زیادی را دارد که یک ایراد اساسی در این بخش است، اضافه کرد: واسطه گری ها و دلال ها تاکنون فرار مالیاتی داشته اند که در مجلس شورای اسلامی مصوب شد تا از سال آینده جلوگیری از این فرار عملیاتی شود.

حدادی گفت: این افراد از قشری هستند که درآمدهای هنگفتی دارند ولی فرار مالیاتی داشته اند در حالیکه کارمندان و حقوق بگیران پیش از اینکه دستمزدشان را دریافت کنند مالیات آنها کسر می شود و دلالان با توجه به اینکه قانون را دور می زدند مصوب شد تا از این فرار جلوگیری شود.

تمام اراضی کشاورزی سنددار می شوند

نماینده مردم طالقان، نظرآباد ، چهارباغ و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع سند اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات اصلی کشاورزان برای استفاده از برخی تسهیلات و حمایت ها نداشتن سند برای اراضی شان بود که در سال آینده تمام این اراضی سنددار می شوند.

وی در ادامه به موضوع احیای جهاد سازندگی با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: در سالیان دور جهاد سازندگی به معنای واقعی وجود داشت و امروز نیز بایستی چنین وضعیتی را داشته باشیم.

حدادی تاکید کرد: جهاد سازندگی بایستی برای حمایت از روستاییان تقویت شود.

نخستین روستابازار استان البرز در شهرستان نظرآباد در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر توسط شرکت تعاونی دامداران صنعتی نظرآباد به بهره برداری رسید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …