پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

معاون استاندار : زیر ساخت ها برای رفاه سالمندان در البرز توسعه یابد

نورمحمد فردی روز دوشنبه در نشست  شورای اداری  ویژه سالمندان استان البرز افزود: در استان البرز ۲۰ مرکز بخش خصوصی سالمندان فعالیت دارند که حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر سالمند در آنها نگهداری می شود. 

وی ادامه داد: بیش از ۸۱ درصد از  سالمندان مستقل هستند و تمام دستگاه ها وظیفه دارند خدمات رسانی مناسب را به منظور رفاه حال سالمندان ارایه کنند.
فردی گفت: همزمان با پیشرفت های چشمگیر در حوزه بهداشت و سلامت در یک قرن اخیر به دلیل افزایش سن امید به زندگی، کاهش مرگ و میر از یک سو و کاهش تمایل به فرزندآوری از سوی دیگر جوامع مختلف با پدیده پیری جمعیت روبرو شده اند.

وی بیان داشت: یکی از مسایل حقوق سالمندان، حق حریم خصوصی سالمندان به ویژه در رابطه با مراکز درمانی و نگهداری، خانه و خانواده اهمیت بسزایی دارد.
فردی ادامه داد: در هر صورت کاهش نرخ باروری و مرگ و میر در دهه های اخیر موجب افزایش قابل توجه سالمندان در سراسر دنیا شده است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت:  نتایج مطالعات به دست آمده حاکی از آن است که میزان شادکامی سالمندان ساکن در منزل به خاطر برخورداری از حمایت اجتماعی، احترام و محبت اعضای خانواده به طور معناداری از سالمندان ساکن در سرای سالمندان بیشتر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …