جمعه , 10 فروردین 1403

نتایج پویش کشوری مدرسه حماسه در البرز اعلام شد

سالار قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : این  پویش با مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان در رشته های شعر، نقاشی، خاطره و دلنوشته، داستانک، دکلمه خوانی و روایتگری و مصاحبه با پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد که پنج هزار و ۷۶۰ اثر به دبیرخانه کشوری پویش در البرز ار سال شد.

وی  ادامه  داد: ۳۰۰ اثر از دانش آموزان و فرهنگیان شرکت کننده در این پویش نیز فاقد شناسنامه بودند.

قاسمی  خاطرنشان کرد: این پویش به ابتکار اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز همزمان  هفته دفاع مقدس کلید خورد و علاقه مندان از استان های مختلف  کشور آثار خود را از طریق شبکه شاد به دبیرخانه پویش ارسال کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت : از مجموع کل شرکت کنندگان ، آثار ۶۲ نفر پس از داوری  منتخب  کشوری شناخته شدند که ۵۲ اثر مربوط به دانش آموزان و ۱۰ اثر مربوط فرهنگیان بود.

وی با بیان اینکه فرهنگیان کشور در این پویش در رشته شعر به سبک کلاسیک و نو شرکت کردند، یادآورشد: مرضیه کریمی ملکی از استان اصفهان رتبه اول شعر و سید ابراهیم موسوی از استان لرستان و مجتبی صفدری از استان گیلان به ترتیب رتبه دوم و سوم شعر فرهنگیان را درپویش حماسه مدرسه به خود اختصاص دادند.

 همچنین  دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه ،  فاطمه یوسفی از مازندران، فاطمه قدم پور از فارس و فاطمه سیقلی از البرز  در بخش  روایتگری و مصاحبه با پیشکسوتان دفاع مقدس به ترتیب رتبه اول تا سوم شدند.

 دانش آموزان  مقطع ابتدایی به اسامی  مهدی نوروزی از خراسان شمالی با کسب رتبه اول  و  مهدی محمدی از اصفهان و رکسانا اسکندرزاده از آذربایجان غربی به ترتیب رتبه دوم و سوم رشته نقاشی را از آن خود کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در رشته خاطره و دلنوشته نیز دانش آموزان دوره متوسطه به نام های مریم آقاجانی و ریحانه صحراگرد از استان فارس رتبه اول و دوم و زیبا غیبی از استان مرکزی رتبه سوم را به دست آورد.

دانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه  ریحانه خورآبلو از آذربایجان غربی، ریحانه کثیری نژاد از ترهان و فاطمه رحمان از قزوین  در رشته داستانک موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند.

قاسمی افزود: در رشته دکلمه خوانی هم غزل خلیفه از فارس، سید ارسام قاسمی موسوی از البرز، یاشار همتی از گیلان، هلنا معین پور از خوزستان و زهرا میرزایی از تهران به صورت مشترک رتبه اول و محمد یاسین رحیمی و آوا بقایی از فارس رتبه دوم و زهرا صفری و شایان کاظمی از اصفهان ، رها فراهانی از البرز، امیرسام زاهدی نیا از فارس و فرانک ضابطی از اصفهان رتبه سوم را کسب کردند.

وی گفت: هشت  داور مجرب آثار ارسالی دانش آموزان و فرهنگیان به پویش کشوری مدرسه حماسه را مورد ارزیابی تخصصی قرار دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: ۱۰ نفر از منتخبان هر رشته که آثارشان در پویش حماسه منتخب شناخته شده ، مورد تقدیر وزارتخانه ای قرار می گیرند.

قاسمی تاکید کرد: این پویش با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، نکوداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش آموزان و فرهنگیان مستعد و علاقه مند برگزار شد.

علاقه مندان از ۳۱ شهریورماه تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ فرصت داشتند، آثارشان را در شبکه شاد و کانال پویش حماسه بارگذاری کنند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …