سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

دوره‌های آموزشی سازش درون کارگاهی در البرز برگزار شد

عطاالله شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اجرای دوره‌های آموزشی سازش درون کارگاهی ویژه رؤسای ادارات، اعضای شورای اسلامی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان و همچنین کارشناسان روابط کار سطح استان خبر داد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۱۵۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران به منظور حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی، دستورالعمل سازش درون کارگاهی از سطح وزارت ابلاغ و به منظور نحوه اجرای این آئین نامه دوره‌های آموزشی در استان البرز مرتبط برگزار شد.

معاون روابط کار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: این دستورالعمل به ۱۴ ماده اشاره دارد که این اداره کل در گام نخست و به منظور اجرای درست آن، دوره آموزشی جهت رؤسای محترم ادارات تابعه استان نموده و در این جلسات به تشریح کامل موضوع پرداخته شد و در مرحله بعدی نیز کلاس‌های آموزشی برای اعضای شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگران جهت استقرار در واحدهای تولیدی در هفته گذشته برگزار شد.

وی افزود: مرحله سوم هم جلسات آموزشی در روز پنجشنبه نوزدهم آبان ماه برای تمامی کارشناسان روابط کار در سطح استان برگزار و مقرر شد مکاتبات لازم از طریق ادارات شهرستان‌های تابعه جهت ابلاغ آئین‌نامه موصوف به تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی انجام پذیرد.

شیروانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای درست آئین نامه سازش درون کارگاهی در جهت کاهش ورودی‌های پرونده‌های مربوط به اختلافات کارگری و کارفرمایی یا کارآموز در سطح مجموعه تولیدی و صنعتی با مشارکت تشکل‌های کارگری با همکاری اعضای شورای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی کارگران، نمایندگان کارگران باشیم و از همه کارفرمایان عزیز استان البرز هم تقاضا می‌کنم تا با مطالعه دقیق دستورالعمل فوق و فعال کردن جلسات سازش درون کارگاهی نسبت به اصلاح و تنظیم روابط بین کارگری و کارفرمایی کمک کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …