جمعه , 7 اردیبهشت 1403

نفرات برتر کنکور ۱۴۰۰ البرز از رمز موفقیت خود می گویند

نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، تمرکز بر کتاب‌های درسی، پیروزی اراده بر خواست‌های آنی، همراهی موثر خانواده و حمایت آنان در کنار اعتماد به نفس درست را از جمله رازهای موفقت خود در این ماراتن علمی برشمردند.

کنکور همانند سال گذشته با تمامی چالش های کرونایی برگزار شد و آنرا به رزمایش و آزمونی برای ادامه روال عادی زندگی در شرایط کرونایی تبدیل کرد.

امسال نیز همانند سال گذشته دانش آموزان البرز در گروه آزمایشی هنر و زبان  سه رتبه تک رقمی را به خود اختصاص دادند.

پشتکار

نفرات برتر کنکور ۱۴۰۰ البرز از رمز موفقیت خود می گویند

آرینا رضایی از دبیرستان حضرت مریم (س) آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج که موفق به کسب رتبه تک رقمی در گروه آزمایشی هنر درکنکور سراسری ۱۴۰۰ شده است، گفت: برای رسیدن به موفقیت درکنکور تلاش زیادی کرده است و کسب رتبه تک رقمی را حتی درخواب برای خود تصور نمی کرده که با پشتکار به آن دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: روزانه حداقل پنج ساعت به خواندن درس و زدن تست می‌پرداختم که با نزدیک شدن به کنکور این ساعت به ۸ تا ۱۰ساعت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه حمایت خانواده و معلمان برای رسیدن به موفقیت مهم است، تصریح کرد: معتقدم که فضای مجازی جای مدرسه را نمی‌گیرد اما با همت بالایی که در معلمان وجود دارد بسیار کمک کننده بود.

رضایی بیان داشت: همراهی موثر خانواده و حمایت آنان در کنار اعتماد به نفس درست، مهمترین عامل موفقیت من در کنکور سراسری امسال بود.

وی ادامه داد: فکر کردن به رتبه خوب و داشتن هدف یکی از گام های مهم اولیه در مسیر موفقیت است و دانش آموزان باید به توانایی های خودشان اعتماد داشته باشند.

رتبه ۶ گروه آزمایشی هنرکنکور سال ۱۴۰۰ سخت کوشی را لازمه موفقیت دانست و افزود: برای جلوگیری از غالب‌شدن دلشوره کنکور، ساعت مطالعه‌ام را کاهش دادم و خود را به کارهای متنوع‌تری مشغول کردم؛ برای مثال به برخی فعالیت‌ها پرداختم که تمایل داشتم بعد از کنکور انجام دهم که باعث شد روحیه‌ام حفظ شود؛ ضمن اینکه پدر و مادرم هم در این روند تاثیرگذار بودند.

دانش آموز موفق البرزی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ رمز موفقیت خود را پشتکار و پیروزی اراده بر خواست‌های آنی ذکر کرد.

تلاش و خانواده

بهنود امیری دانش آموزدبیرستان استعدادهای درخشان شهید سلطانی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: تلاش رمز موفقیت من در کنکور ۱۴۰۰ است زیرا در طول سال تحصیلی بیشتر اوقات خود را برای مطالعه کردن اختصاص دادم.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردن نه تنها در موفقیت امور تحصیلی نقش مهمی دارد، افزود: تلاش برای رسیدن به موفقیت در هر کاری موثر است و همه افراد موفق از این عامل به عنوان مهمترین عامل در رسیدن به هدفشان یاد می کنند.

وی بیان داشت: همراهی خانواده بویژه والدین در موفقیت فرزندانشان درزندگی از جمله تحصیل بسیار مهم است که من از این لطف الهی برخوردار بودم.

امیری تصریح کرد: در کنار خانواده دانش آموزان برای رسیدن به هدفی که برای خود ترسیم کرده اند باید آرامش داشته باشند و از برنامه ریزی و مطالعه مفید غفلت نکنند.

وی یادآورشد: حضور در کلاس‌های مختلف کنکور تضمینی برای موفقیت در این آزمون علمی و قبول شدن در رشته های دلخواه در دانشگاه نیست بلکه مطالعه منظم، مستمر و هدفمند در کنار آمادگی روحی و ذهنی بالا شرط موفقیت است.

رتبه ۲ گروه هنرکنکور سراسری ۱۴۰۰ تاکید کرد: صرف مطالعه دوران کنکور در ۹ ماه تحصیلی منتهی به موفقیت نمی‌شود بلکه مطالعات باید هر سال به صورت مدون و هدفمند باشد چراکه اگر مطالعه سالیان گذشته موثر نباشد، مطالعه سال آخر ثمربخش نخواهد بود.

برنامه ریزی و مطالعه کیفی

سید محمد صادق سید هاشمی ریزی از دبیرستان شهید شیرودی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج که توانسته رتبه ۵ گروه آزمایشی زبان را در کنکور سراسری ۱۴۰۰ کسب کند نیز گفت: با برنامه‌ریزی، پشتکار و مطالعه کیفی توانستم در این رقابت بزرگ رتبه تک رقمی کسب کنم.

وی افزود: تصور دستیابی رتبه تک رقمی کنکور را نداشته واین مهم لطف خدا است.

وی نقش و حمایت خانواده و زحمات دبیران و مدیران مدرسه اش را در موفقیت خود تاثیرگذار ذکر کرد و یادآورشد: در طول دوران تحصیل همیشه بر اساس برنامه‌ریزی و مداوم به درس و تحصیل توجه داشته ام.

سید هاشمی ریزی تصریح کرد: روزانه بین ۶ تا هفت ساعت زمان خود را صرف کنکور کرده و بیشتر از کمیت به کیفیت مطالعه پرداخته است.

وی اضافه کرد: منابع مورد مطالعه من برای قبولی در کنکور تنها کتاب های درسی  و جزوه های آموزشی معلمان مدرسه بود و تنها استفاده من از خدمات خارج از مدرسه شرکت در آزمون های آزمایشی به صورت محدود بود تا با تست زنی و زمان سنجی مناسب برای کنکور آشنا شوم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی کلید موفقیت من در کنکور بود و به همه دانش آموزان توصیه می کنم به برنامه ریزی کردن برای درس خواندن توجه کنند زیرا بهترین راه برای موفقیت در کنکوراست.

رتبه پنجم گرو آزمایشی زبان تاکید کرد: برخی دروس در کنکور برای کسب رتبه اهمیت دارند و از معلم ها و مدیران تقاضا داریم برای موفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری بیشتر به درس‌های با اهمیت در کنکور بپردازند.

۴۰ هزار و ۹۳۱ داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در حوزه های آزمون استان البرز شرکت کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …