پنجشنبه , 9 فروردین 1403

ظرفیت بانوان در مدیریت محلات کم‌برخوردار مورد استفاده قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، زینب اختری ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه اجتماعی استان که با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی کشوردر سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: اینکه مسئولین استانی با عزم و اراده در قرار گاه اجتماعی به میدان آمده اند قابل تقدیر است و این نشان از دغدغه مندی مسئولین است که به صورت جهادی تلاش می‌کنند تا مشکلات رفع شود و این بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه حضرت امام خمینی (ه) درباره نقش مردم در حکومت، افزود: مردم از دیدگاه امام (ره) صاحبان اصلی نظام اسلامی و کشور بوده و امام حضور مردم درصحنه را رمز بقای انقلاب می‌دانستند.

وی افزود: هر چند اقدامات اساسی و ارزشمندی در راستای رسیدگی به محلات کم برخوردار در استان شکل گرفته است اما این امر نیازمند استفاده از ظرفیت خود مردم در حل مشکلات محلات می‌تواند الگوی موفق باشد.

اختری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و نگاه متعالی ایشان در خصوص بحث مشارکت‌های اجتماعی افزود: گره‌های جامعه باید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود رفع شود و حل مسائل با تکیه نیروی مردم امکان پذیر است.

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های خود محله با حلقه‌های میانی، برای آسیب‌ها و تهدیدهای شناسایی شده برنامه‌ریزی کرده تا با استفاده از ظرفیت مردم همان محله مشکل حل شود.

مشاور وزیر و مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه حل بسیاری از مشکلات جامعه در گرو استفاده از ظرفیت‌های مردمی است، افزود: از خود محله برای ظرفیت خدماتی که ارائه می‌شود، باید استفاده کرد که مردم خودشان موظف شوند نظارت و خط سیر را ادامه دهند.

اختری تصریح کرد: مجموعه حاکمیت در استان باید با مانع زدایی روند فعالیت این مجموعه‌های عظیم مردمی را تسریع بخشد.

وی با اشاره به وظیفه حاکمیت در قبال این ظرفیت‌های مردمی تصریح کرد: چنانچه این جوشش از بین خود مردم شکل بگیرد مثل چشمه‌ای است که همیشه باقی خواهد ماند از این رو گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در این محلات به کمک نهادهای حاکمیتی می‌آیند راه را هموار و به بازوی حاکمیتی تبدیل می‌شوند.

اختری با بیان اینکه اقدامات در راستای توانمندسازی در حوزه‌های فردی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد؛ افزود: پیشرفت و توسعه جامعه به حضور پررنگ زنان در موضوعات فرهنگی و اجتماعی بستگی دارد، بنابراین ضرورت دارد از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این قشر از جامعه در مدیریت محلات کم برخورداربیشتر استفاده شود.

مشاور وزیر و مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشوربر ضرورت افزایش نقش‌آفرینی زنان به عنوان سربازان خط مقدم انقلاب اسلامی در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بالاخص در نقاط کم برخوردار و آسیب پذیر تاکید کرد، اظهار داشت: در حال حاضر بانوان در موضوعات اجتماعی حضور ملموسی دارند، اما نیاز است که این حضور تقویت شود.

وی افزود: ضرورت دارد تا نقش زنان در تمام مباحث به ویژه موضوعات فرهنگی و اجتماعی دیده شود، بر همین اساس در وزارت کشور هم حمایت می‌کنیم از توانمند سازی بانوان تا این نقش به درستی تعریف و اجرا شود.

اختری در ادامه با تقدیر از رویکرد همه جانبه و سیستماتیک در محلات کم برخوردار در دو بخش حمایتی و توانمند سازی دراستان اظهار داشت: البرز پیشتاز اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخورداراست.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …