شنبه , 1 اردیبهشت 1403

توانمندسازی باید در رأس برنامه تحول اجتماعی البرز قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد وزیری ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه اجتماعی استان که به ریاست استاندار البرز و با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: موج بزرگ مهاجرت سالانه به البرز، اگر توانمند نشوند آسیب‌های اجتماعی روز افزون خواهد بود و مشاغل نامولد و مضر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در کشور بزرگی مثل استرالیا سالانه به طور متوسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار مهاجر آن‌هم نیروی کار متخصص وارد می‌شوند اما این استان به تنهایی بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر می‌پذیرد. بعضی آمارها ۱۴۰ هزار نفر را برآورد می‌کنند؛ آن‌هم از اقشاری که با محرومیت و کمبود مهارت و قابلیت مواجه بوده‌اند.

وزیری یادآور شد: کلانشهر کرج به عنوان مرکز استان البرز تنوع خرده فرهنگ‌های مهاجر، فضای شهری و مسائل اقتصادی در کنار هم بازتولید آسیب‌های اجتماعی را در این شهر سرعت بخشیده‌اند.

وزیری خاطر نشان کرد: نباید به همه رویکردهای مداخله اجتماعی در البرز وزن واحدی بدهیم و دچار تکثر شویم چرا که منابع هدر می‌رود بلکه باید یک مضمون راهبردی در برنامه تحول اجتماعی البرز وجود داشته باشد.

مشاور وزیر کشور تصریح کرد: توانمندسازی و آموزش‌های مهارت محور و خانواده محور می‌تواند به عنوان مضمون اصلی به عملیات بزرگ تحول اجتماعی البرز روح واحد بدهد و آنها را هم افزا کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …