یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

فریاد یا زهرا (س) در آسمان البرز طنین انداز شد

به گزارش ایرنا، البرزی ها همیشه در صحنه این بار نیز با شرکت گسترده در مراسم سوگواری دخت مکرم پیامبر اسلام (ص)  نشان دادند که عاشقان و محبان واقعی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

در این اجتماع  بزرگ تاریخی و مذهبی، بار دیگر  داغ مظلومیت خاندان اهل بیت (ع)  در دل تمام مسلمان های دنیا و انسان های آزاده زنده شد.

امروز مردم استان البرز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) حال و هوای فاطمی را در دل شهرهای خود زنده و در سوگ همسر ولایت و مادر امامت اشک ماتم ریختند.

در کلانشهر کرج عزاداران حضرت فاطمه زهرا(س)، از ساعت ۹:۳۰ از میدان جمهوری اسلامی  در قالب دسته های عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی  به سمت میدان سپاه حرکت کرده و در فضایی حزن انگیز به عزاداری و سوگواری پرداختند .

این آیین معنوی که با  نوحه سرایی مداحان اهل بیت (ع ) و سینه زنی همراه بود ، حال و هوای خاصی به کرج و سایر مناطق استان بخشید.

این اجتماع  پرشور با حضور گسترده طلاب و روحانیون، اصناف، بسیجیان، مدیران، ورزشکاران، خانواده هی معظم شهدا و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم برگزار ‌شد.

همچنین علاوه بر مراسم عزاداری از ساعت ۶ صبح امروز تا  تا غروب فردا  ایستگاه های صلواتی و مواکب،  پذیرای  عزاداران و محبان اهل بیت(ع) در البرز هستند.

از سوی دیگر به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س)در آستان مقدس امامزادگام محمد(ع) و سکینه خاتون(س)  از دهه اول فاطمیه تاکنون برنامه های مذهبی  بسیاری تدارک دیده شده و  امروز نیز شاهد برگزاری مراسم  مذهبی هستیم.

همچنین در این ایام بیش از پنج هزار پرس غذا برای پذیرایی از زایران آماده شده و هر شب در حال پذیرایی هستند.

 امشب مراسم شام غریبان  نیز در ۲ بقعه  آستان مقدس امامزاده  محمد(ع) و  حضرت سکینه خاتون(س) البرز  برگزار می شود .

برگزاری برنامه های محافل انس با قرآن ویژه خواهران و برادران از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در البرز در حال انجام است.

همچنین همزمان با کرج آیین های عزاداری دیگری در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، اشتهارد و فردیس با شور فاطمی در حال انجام است.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …