چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

آزادسازی ۵۷ هزار متر مربع تصرفات دستگاه‌های دولتی در رودخانه کرج

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: در ماه های اخیر حدود ۵۷ هزار متر مربع از حاشیه رودخانه  که در تصرف دستگاه‌های دولتی بود آزادسازی شده  و بخش های دیگر هم در مراحل آزادسازی قرار گرفته است.

۵۷ هزار متر مربع از تصرف دستگاه های دولتی آزاد سازی شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ «داوود نجفیان» گفت: سه سال پیش تفاهم نامه سه جانبه با معاونت عمرانی استانداری البرز، شهردار وقت کرج و شرکت آب منطقه ای البرز امضا شد که مدیریت، ساماندهی و نگهداری بخشی از رودخانه کرج با نظارت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو به شهرداری واگذار شود.

او ادامه داد: برهمین اساس امروز آغاز عملیات اجرایی «پارک رود» در  فضایی به مسافت چهار کیلومتر از حریم رودخانه کرج در حصار توسط شهرداری کرج آغاز شد و مابقی آن نیز توسط شهرداری فردیس انجام می شود.

نجفیان با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع صیانت از رودخانه های استان از سال ها پیش آغاز شده است،‌ گفت: با کمک مطالعات صورت گرفته شهرداری  کرج با ایجاد فضاهای رفاهی به استفاده مردم از این فضای بی نظیر کمک خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز ادامه داد: امیدواریم با حمایت استانداری، دستگاه قضایی و شهرداری، رودخانه‌های استان از نابسامانی‌های چندین دهه گذشته رهایی یابند.

وی یاد آورشد: از این پس نیز در محدوده ای که بستر رودخانه وجود دارد هیچ گونه فعالیتی مغایر با قوانین رودخانه انجام نمی شود و هر اقدامی که حتی شهرداری ها  انجام دهند باید با نظارت وزارت نیرو و آب منطقه‌ای استان انجام شود.

تامین آب آشامیدنی سالم هدف اصلی صیانت از رودخانه‌ها است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: تامین آب شرب سالم برای مردم هدف اصلی صیانت از این منابع آبی توسط وزارت نیرو و سایر مسوولان است.

«داوود نجفیان» افزود: طرح آزادسازی حریم و بستر رودخانه کرج در راستای جریان ایمن آب در مواقع سیلاب و جلوگیری از آلودگی آن برای تامین آب شرب استان‌های تهران و البرز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته سهم بیشتری از سدهای البرز  برای استان آب اختصاص داده شد، ادامه داد:  در راستای مصوبات شورای امنیت ملی یکی از برنامه های اصلی طرح صیانت از رودخانه ها، همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، فرمانداری‌ها، منابع طبیعی و استانداری  با شرکت آب منطقه ای استان البرز است.

نجفیان گفت: برای آزادسازی بسترهای اشغال شده رودخانه کرج  طی سال‌های گذشته اقداماتی صورت گرفت و از تصرفات جدید جلوگیری به عمل آمد. 

ذینفعان آماده همکاری هستند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز  بیان داشت:  نشست هایی که با ذینفعان حریم رودخانه کرج  برگزار شد،  آنان تمایل زیادی برای مشارکت در ساماندهی این رودخانه را دارند ضمن آنکه  سال گذشته برای  منطقه آتشگاه طرحی مشابه رودخانه کرج انجام دادیم که موفقیت آمیز بود.

وی ادامه داد: این طرح  در حاشیه رودخانه کرج هم  به طورکامل انجام می شود و ذینفعان حق و حقوق نظرات و پیشنهادات آنها در مباحث قانونی لحاظ خواهد شد و امیدواریم  با رویکرد خوبی که استاندار  البرز در ساماندهی رودخانه ها دارند با مشارکت سایر دستگاه‌ها به خصوص دستگاه قضایی بتوان با مشارکت ذینفعان  و اصناف طرح ساماندهی این رودخانه را به سرانجام برسانیم.

نجفیان خاطرنشان کرد: ضرورت اجرای طرح ساماندهی و حفظ پایداری کمی و کیفی رودخانه کرج برای نسل‌های آینده استان‌های تهران و البرز بسیار حیاتی است.

وی  افزود: شرکت آب منطقه ای البرز در روزهای اخیر با صرف گزینه های کلان اقدامات اثر بخشی برای ساماندهی حریم رودخانه کرج آغاز کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …